|
کدخبر: 268041

روزانه ۷ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند

تفاهم نامه شرکت بهره برداری متروی تهران و انجمن اهدای عضو ایرانیان امضا و بر ضرورت نقش آفرینی شهرداری تهران در حوزه فرهنگ‌سازی اهدای عضو تاکید شد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت:در هر سه ساعت یک نفر به دلیل نبود اهدا کننده عضو جان خود را از دست می‌دهد و اگر کمتر از ۲۴ ساعت اعضای بدن فرد مرگ مغزی شده اهدا شود می‌توان ۸ عضو را اهدا کرد.

مهدی پیرهادی افزود:بیشتر افراد در فهرست انتظار پیوند عضو به دیابت یا فشار خون مبتلا هستند که با ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه می‌توان از تعداد نیازمندان به دریافت عضو، کاست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ۳۵۳ محله شهر تهران خانه سلامت فعال است و در تمام آن‌ها کانون دیابت و فشارخون فعالیت دارد، افزود: هر چه شهروندان آموزش بیشتری برای کنترل دیابت و فشار خون دریافت کنند تعداد نیازمندان به دریافت عضو کاهش می‌یابد.

مهدی پیرهادی با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار دریافت عضو قرار دارند، گفت: ۲۳ هزار نفر از این افراد کلیه، ۱۵۰۰ نفر کبد، ۳۰۰ نفر قلب، ۴۰ نفر ریه و ۵۰ نفر روده کوچک و ۱۰۰نفر لوزالمعده نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز در مراسم امضای تفاهم نامه با انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: روزانه یک و نیم میلیون مسافر از مترو تهران استفاده می‌کنند و این جلسه به منظور فرهنگ سازی اهدای عضو است.

مهدی شایسته اصل افزود: ایستگاه مترو مدافعان سلامت برای استقرار نمایشگاه و پایگاه اهدای عضو به منظور فرهنگ‌سازی انتخاب شده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان هم گفت:در حال حاضر حدود ۸ هزار مرگ مغزی در تهران رخ می‌دهد، اما تنها یک سوم اهدای عضو را انجام می‌دهند و حداقل روزانه ۷ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند. کتایون نجفی زاده افزود: متأسفانه به دلیل رضایت نداشتن خانواده‌ها و نبود آموزش‌های لازم اهدای عضو در ایران به درستی انجام نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها