|
کدخبر: 266815

عصبانی ترین کشور های جهان را بشناسید

عصبانی ترین مردم جهان در کدام این کشور ها هستند

بارها بوده که موسسه‌های نظرسنجی با مولفه‌های بسیاری اقدام به معرفی فهرست عصبانی‌ترین ملل مختلف می‌کنند. ۱۰سال پیش یکی از این نظرسنجی‌ها ایران را عصبانی‌ ترین مردم جهان معرفی کرده بود و همین دو سال پیش هم در نظرسنجی که موسسه گالوپ انجام داده بود، مشخص شد ایران در فهرست اولیه رتبه سوم را بعد از مردم عراق و ترکیه به خود اختصاص داده است.

تازه‌ترین نظرسنجی این موسسه که دیروز منتشر شده اما نشان می‌دهد ایرانی‌ها جایی میان ۱۰ کشور عصبانی جهان ندارند و رتبه اول این فهرست به مردم لبنان اختصاص داده شده و در رتبه‌های بعدی هم مردم کشورهای ترکیه و عراق قرار دارند.

این فهرست میزان درصد زمان یک روز شهروندانی را نشان می‌دهد که عصبانی هستند. به این معنا که به گواه این آمار مردم لبنان ۴۹درصد از روزشان را عصبانی هستند. اما بدون هیچ ارزشگذاری خاصی معطوف به این نظرسنجی‌ها و حتی بی‌توجه به مولفه‌های نامعلوم چگونگی به دست‌آوری این فهرست، باید پرسید اساسا چه میزانی از خشم و عصبانیت اکتسابی است و چه بخشی از آن را باید مربوط به ژن دانست؟ نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد برای این عصبانیت باید از ژن‌هایمان شاکی باشیم.

پژوهشگران آلمانی در تحقیق خود دریافته‌اند ژنی موسوم به DARPP-۳۲ می‌تواند توجیه کند که چرا برخی افراد تا سرحد انفجار عصبانی می‌شوند، در حالی که برخی دیگر در شرایط مشابه می‌توانند آرام بمانند. محققان دانشگاه بن در بررسی خود از ۸۰۰ داوطلب درخواست کردند پرسشنامه‌ای را در این زمینه پر کنند. این پرسشنامه به گونه‌ای طراحی شد که نشان دهد چطور این افراد، عصبانیت و خشم خود را مهار می‌کنند.

این محققان همچنین یک‌سری آزمایش‌های دی‌ان‌ای روی داوطلبان انجام دادند تا معلوم شد این افراد حامل کدام یک از سه نسخه مختلف ژن مذکور هستند چرا که این ژن روی میزان ترشح دوپامین تاثیرگذار است.

عصبانی ترین مردم کشورهای جهان

لبنان ۴۹ درصد

ترکیه ۴۸ درصد

ارمنستان ۴۶ درصد

عراق ۴۶ درصد

افغانستان ۴۱درصد

  اردن ۳۵ درصد

مالی ۳۵ درصد

سیرالئون ۳۵ درصد

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها