|
کدخبر: 266546

افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تعداد افراد مبتلا به تب کریمه کنگو رو به افزایش است و باید بر روی کشتارگاه‌های رسمی‌و غیررسمی نظارت کرد.

حسینی در مراسم معارفه مدیر کل جدید دامپزشکی استان قزوین گفت: تعداد افراد مبتلا به تب کریمه کنگو رو به افزایش است و باید با انجام سمپاشی به صورت جهادی جلوی شیوع کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو در روستا‌ها و همچنین دامداری‌ها را گرفت.

 همچنین جهاد دامپزشکی با همکاری سپاه و بسیج طرح واکسیناسیون تمام دام‌های کشور را اجرا می‌کند.

وظیفه داریم در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه شرایطی فراهم کنیم که دامپزشکی کل‌کشور به اهداف از پیش تعیین شده برسد.

همچنین در راستای تامین کالا‌های اساسی، یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تامین نهاده‌های دامی پرداخت شد و امروز دولت دست به جراحی اقتصادی زده است.

 امروز ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی حذف شده است و یارانه‌ای که باعث ایجاد رانت شده بود به دست تولیدکننده می‌رسد.

 در شرایط فعلی، تولیدکننده نیاز به سرمایه در‌گردش دارد و بانک‌ها موظفند این سرمایه را در اختیار تولیدکنندگان و مرغداران قرار دهد.

 اگر می‌خواهیم جلوی وارادت را بگیریم باید بتوان فرایند صدور مجوز‌ها را اصلاح کرد.

در عید ۱۴۰۰ با کمبود مرغ در برخی از استان‌های کشور روبه رو بودیم، اما با حضور بازرسان سازمان جهاد کشاورزی عید امسال این مشکل برطرف شد.

سند تحول سازمان دامپزشکی کشور در دست اجراست و با توجه به اینکه میزان افزایش حقوق با تورم مطابقت ندارد در تلاش هستیم تا شرایط خوبی را برای کارکنان دامپزشکی فراهم کنیم.

 برازنده نیست در سازمان‌ها شاهد فساد باشیم که اگر احساس کنیم در رفتار مدیری اثری از فساد و رانت وجود دارد بلافاصله او را برکنار می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها