|
کدخبر: 266299

اکران این فیلم ایرانی در اسپانیا

فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی پس از حضور موفق در سینماهای فرانسه، اکران خود را در اسپانیا آغاز کرد.

اجتماعی اکران این فیلم ایرانی در اسپانیا

فیلم پلیسی «متری شیش و نیم»، دومین ساخته سعید روستایی از تاریخ ۲۴ ژوئن (سوم تیر) در سینماهای اسپانیا به روی پرده رفته است.

این فیلم پس از اکران موفق در سینماهای فرانسه مورد توجه مخاطبان و منتقدان فرانسوی قرار گرفت و جایزه بزرگ بهترین فیلم و همچنین بهترین فیلم از نگاه هیات داوران جشنواره فیلم‌های پلیسی (ریم پولار) را به خود اختصاص داد و پیش از آن نیز جایزه بهترین فیلم جشنواره بوردو را کسب کرده بود و حتی به جمع نامزدهایی بهترین فیلم خارجی‌زبان در جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) نیز راه یافت.

دومین ساخته سعید روستایی در نهایت به فروش ۱.۳ میلیون دلاری در سینماهای فرانسه دست یافت و حالا در سینمای اسپانیا دیگر کشور اروپایی به روی پرده رفته و رسانه‌های اسپانیایی زبان نیز به معرفی این فیلم پرداخته‌اند.

وبسایت سینمایی «eCartelera» در توصیف فیلم «متری شیش و نیم» که با نام «قانون تهران» اکران بین‌المللی شده، آورده است:  «این فیلم نه تنها روح آثار ویلیام فریدکین، بلکه دیگر استادان تریلر مانند اسکورسیزی، لومت یا فینچر را نیز دارد و از سوی دیگر نیز نگاهی به درام‌های ایرانی دارد که آن را به سینمای فرهادی پیوند می‌دهد. نوعی سینمای غیر معمول که حاکی از پتانسیل موج جدید فیلمسازان ایرانی است.

«متری شیش و نیم» نخستین نمایش جهانی خود را در سال ۲۰۱۹ در بخش افق‌های جشنواره ونیز تجربه کرد و در ادامه جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد (نوید محمدزاده) جشنواره فیلم توکیو را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره زوریخ سوئیس را نیز دریافت کرد.

جشواره‌های فیلم ورشو (لهستان)، شیکاگو (آمریکا)، سائوپولو (برزیل)، مینسک (بلاروس)، تسالونیکی (یونان)، استکهلم (سوئد)، شب‌های سیاه تالین (استونی)، گوآ (هند)، بوستون (آمریکا)، روتردام (هلند)،ترانسیلوانیا (رومانی)، ملبورن (استرالیا) و .. از دیگر رویدادهای سینمایی میزبان فیلم «متری شیش و نیم» بوده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر