|
کدخبر: 266096

معجزات این روغن برای سلامتی را بشناسید

روغن فندق که از فندوق بدست می آید رنگ زرد و طلایی و رایحه و طعم مطبوعی دارد و در تهیه غذاها بکار گرفته می شود.

اجتماعی معجزات این روغن برای سلامتی را بشناسید

۱۰گرم از روغن فندق حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و ویتامین هایی نظیر روی، آهن، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، ویتامین ای، ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین کا، ویتامین ب یک، ویتامین ب ۲، ویتامین ب ۶، فولات و اسیدهای چرب غیر اشباع است.

همچنین روغن فندق شامل پلی فنول ها است و نسبت به سایر روغن های حامل، از غلظت فلاونوئیدی بیشتری برخوردار است، علت این فراوانی وجود کاتچین و تانن می باشد. روغن فندق برای حفظ سلامت و جوانی پوست، مو، لک های دور چشم، رشد ابرو، آبرسانی پوست، درمان ریزش مو، موخوره، درمان جوش و جای جوش، بهبود زخم ها و... عملکرد موثری دارد. 

خواص روغن فندق

کاهش کلسترول خون

مصرف روغن فندق برای سلامت قلب مفید است؛زیرا اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن فندق باعث کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب(HDL) می شود. علاوه بر این، روغن فندوق حاوی اسیداولئیک است،این ماده مانع از افزایش کلسترول بد خون می شود..

 کاهش فشار خون

نتایج برخی از بررسی ها نشان می دهد که ویتامین E موجود در فندق می تواند باعث کاهش مشکل افزایش فشار خون شود.

 پیشگیری از سرطان

وجود ماده ای به نام بتاسیتوسترول در فندق اثر فوق‌العاده‌ای برای پیشگیری از سرطان دارد همچنین، ویتامین E موجود در این روغن به کاهش سلول‌‌های سرطانی نیز کمک می کند.

کمک به کاهش زخم

روغن فندق به دلیل داشتن ویتامین E موجب به بهبود هر چه سریعتر زخم ها و جای زخم ها می شود.

درمان آکنه

 وجود مقادیر زیادی تان در روغن فندق به کنترل چربی پوست کمک کرده و مانع از بروز هرگونه آکنه می شود.همچنین،روغن فندق به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی باعث کاهش خارش، قرمزی و آلرژی های پوستی می شود. همچنین، مصرف منظم روغن فندق به درمان لکه های پوستی و روشن تر شدن پوست نیز کمک می کند.

 درمان کم خونی

نتایج مطالعات مشخص کرد که وجود آهن در فندق یک درمان طبیعی برای کمبود آهن و کم خونی ناشی از فقر آهن محسوب می شود.

سلامت دستگاه گوارش

وجود مقادی خوبی از منگنز در فندق  باعث تسهیل متابولیسم پروتئین و کربوهیدرات در معده و دستگاه گوارش می شود، همچنین مقادیر بالایی از فیبر  در فندق حرکات روده  ای را بهبود بخشیده و یبوست را درمان می کند.

مفید برای بدنسازی

وجود مقادیر بالای کلسیم و منیزیم در فندق عضلات را تقویت کرده و مانع از بروز اسپاسم، گرفتگی و یا تنش عضلانی پس از تمرینات بدنسازی می شود.

کاهش استرس و اضطراب

 اسید‌های چرب امگا ۳و ویتامین‌های B که در فندق وجود دارند باعث افزایش سنتز سروتونین شده و به درمان افسردگی، استرس و اضطراب کمک می کند.

مفید برای سرماخوردگی

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها