|
کدخبر: 265542

رییس شورای شهر تهران به گسترش نیوز خبر داد:

اطلاعات محرمانه مردم لو نرفته است / هیچ آسیبی به سامانه اداری شهرداری وارد نشد

مهدی چمران،رئیس شورای تهران در ارتباط با احتمال لو رفتن اطلاعات محرمانه شهروندان به گسترش نیوز گفت:همه اطلاعات شهروندان محفوظ است و جای هیچ نگرانی نیست.

اجتماعی اطلاعات محرمانه مردم لو نرفته است / هیچ آسیبی به سامانه اداری شهرداری وارد نشد

در روزهای اخیر حملات سایبری به برخی سامانه‌های خدماتی شهر تهران با هدف ایجاد نارضایتی و اختلال در خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفت که یکی از این اختلال ها در سامانه شارژ بلیت مترو قابل مشاهده بود.

هک و اخلال در سامانه‌های شهرداری تهران را می‌توان جزو آخرین موارد از تهاجم‌های سایبری در کشور برشمرد، خرابکاری که ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه روز پنج شنبه ۱۲ خردادماه به وقوع پیوست و به نوعی حیاتی‌ترین زیرساخت‌های خدماتی در پایتخت را هدف قرار داد.

به تازگی سامانه تهران من اعلام کرده است که شهروندان نسبت به تعویض رمز عبور خود اقدام کنند.در پی این اطلاعیه حدس و گمان ها به این سو می رود که ممکن است اطلاعات محرمانه  شهروندان لو رفته باشد.

مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز در ارتباط با لو رفتن اطلاعات شهروندان اظهار کرد:شهروندان نگران لو رفتن اطلاعات خود نباشند.نه مسائل مالی و نه مسائل اداری دچار هیج گونه آسیبی نشده اند و اطلاعات کاملا محفوظ است.

چمران در ادامه گفت:باید راه نفوذ به سیستم های شهرداری کاملا بسته شود. به این دلیل که راه نفوذ از این طریق صورت گرفته است باید طراحی به گونه انجام شود که راه نفوذ در آینده به اطلاعات مردم بسته شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها