|
کدخبر: 264472

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

ادامه خرابی های دستگاه شارژ بلیط در مترو

چند روزی می شود که سیستم های ارایه بلیط در ایستگاه های مترو دچار مشکل شده اما تا کنون هیچ اقدامی برای برطرف کردن این امر صورت نگرفته است.

اجتماعی ادامه خرابی های دستگاه شارژ بلیط در مترو

مترو یکی از پر تردد‌ترین وسایل نقلیه عمومی است که روزانه مسافران زیادی را جابه‌جا می‌کند. اما مشکلات و داستان‌های مترو گویا تمامی ندارد و هر روز شاهد اتفاقات و خرابی سیستم‌های مترو هستیم. خرابی پله برقی، خرابی آسانسور، خاموشی سیستم تهویه داخل واگن و این بار خاموشی دستگاه‌های شارژ و فروش کارت بلیط. در تمامی ایستگاه‌های مترو، صف بسیار طولانی ایجاد شده بود که حکایت از خاموشی دستگاه‌های فروش و شارژ کارت بلیط مترو داشت و هیچ کس پاسخگوی این مساله نبود.

خرابی-مترو

چند روزی می‌شود که این سیستم دچار مشکل اساسی شده و برای برطرف کردن آن هیچ اقدامی انجام نداده‌اند که هیچ و مشکل دیگری بر مشکل ها اضافه شده آنکه که از دارندگان کارت بلیط، بیشتر از نرخ مصوب کم شده است. کلیه دستگاه‌ها خاموش بودند و فقط یک سیستم در کل ایستگاه قادر به شارژ و ارائه بلیط بود که آن هم هر چند دقیقه یک بار از کار می‌افتاد و بعد از چند لحظه مجدد وصل می‌شد.

خرابی-دستگاه

 

گلایه مسافران از صف های طولانی

به سراغ یکی از مسافران در صف تهیه بلیط رفتم و از او مدت زمانی که در انتظار ایستاده سوال پرسیدم، او در جواب گفت: «خدا شاهده یک ربعه اینجا وایسادم، هیچ کدوم از دستگاه‌ها کار نمی‌کنه. همین یکیم که کار می‌کنه بعد از چند تا شارژ بلیط از کار میفته.چند روزه وضع همینه و هیچ کسیم  اصلاتوجه نمی‌کنه، ما رو  از کار و زندگی انداختن» در همین لحظه بود که صدای بقیه مسافران هم درامد و همه از این وضع شکایت داشتند. گویا منتظر بودند که صدای کسی بلند شود تا آنها هم اعتراض خود را اعلام کنند.

دستگاه-مترو

 

ادعای یک عضو شورای شهر

با این وجود یک عضو شورای شهر تهران، ادعا کرده است که سیستم های ارائه بلیط مترو هیچ مشکل سخت افزاری ندارد و کلیه دستگاه ها طبق روال سابق فعال هستند.

احمد-صادقی

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی که در روز‌های اخیر صورت گرفته، ما شاهد این بودیم که بسیاری از سیستم‌ها فعال بوده و خدمات ارائه می‌دادند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بخش‌های مختلف از جمله مترو و سازمان میوه و تره بار، خدمات خود را ارائه دادند و مشکلی در این مسیر ایجاد نشد، گفت: هیچ اختلالی در مجموعه به وجود نیامد و درحال‌حاضر حوزه شهرسازی، دفاتر فنی، اتوبوسرانی و مترو به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این طور که به نظر می‌رسد مشکلات مترو فقط به همین جا ختم نمی‌شود و بعد از ایستادن در صف‌های طولانی برای تهیه بلیط، باید بر روی سکوها مدت زمان زیادی را در انتظار ورود قطار به ایستگاه‌ها ماند.به خصوص در ایستگاهی مانند صادقیه که هر چند دقیقه یک بار، مسافرانی که از کرج به تهران می‌آیند بر تعداد افراد ایستاده در انتظار افزوده و باعث ازدحام جمعیت خواهد شد. یکی از مسافران می‌گفت: «این کسایی که قطارو هدایت میکنن از قصد دیر میان.فک کنم بهشون حقوق نمیدن اینا هم سر ما خالی می‌کنن»

با توجه به گرم شدن هوا و نیاز به فعال بودن سیستم‌های خنک‌کننده مترو، در چند روز اخیر شاهد خاموش بودن این سیستم‌ها در تعداد زیادی از واگن‌ها بودیم که سیستم تهویه خود را خاموش کرده بودند. به گفته مسافران، تا چند دقیقه قبل، این سیستم روشن بوده و به تازگی خاموش شده است. وقتی از راهبر قطار این موضوع را پیگیری کردم در جواب گفت: «سیستم روشنه چون تعداد مسافرا زیاده احساس نمی‌کنید که کولر داره کار می‌کنه»این را با لحن بسیار بدی مطرح کرد و حتی چراغ‌های داخل واگن را هم خاموش کرد.حدود ۲۰ دقیقه در داخل واگن با گرمای شدید گذشت و حتی راهبر قطار هم دیگر پاسخی به مسافران نداد.

خرابی-پله برقی

 

مشکلات متعددی در این شهر زیر زمینی پر تردد وجود دارد که به هیچ کدام از آنها تا کنون رسیدگی نشده است. یکی از همین مشکلات، خرابی پله برقی است که در بیشتر ایستگاه‌ها مشاهده می‌شود.این خرابی‌ها در ایستگاه‌های پر ترددی مانند: شادمان، تئاترشهر و.... وجود دارد و با توجه به گزارشی که قبلا در این رابطه به آن اشاره کردیم و قولی که از طرف مسئولان دریافت کردیم، هنوز هیچ اقدامی در راستای برطرف کردن این مشکل انجام نشده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها