|
کدخبر: 260043

افزایش میز فرهنگی بانوان در مترو

مشاور امور بانوان شهردار تهران با تاکید بر پاسخ به نیازهای فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان اعلام کرد: میزهای فرهنگی و اجتماعی و مذهبی بانوان در ناوگان مترو و بوستان‌های پایتخت توسعه پیدا می کند.

اجتماعی افزایش میز فرهنگی بانوان در مترو

مریم اردبیلی درخصوص توسعه اقدامات فرهنگی در اماکن تجمعی از جمله مترو و بوستان ها گفت: تجربه خوبی از برپایی میزهای مشاوره رایگان در ناوگان مترو  و مجموعه شهربانوها (مراکز تفریحی بانوان) در مناطق مختلف داشتیم که این اقدامات در تمامی مناطق ۲۲گانه توسعه خواهد یافت.

وی افزود: در این میزها یک بسته کاملی از مسائل مذهبی، فرزند آوری، تربیت به کودکان و سایر مسائل دیگر پیش بینی شده که کارشناسان حوزه اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی حتما پاسخگوی سوالات بانوان خواهند بود.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران از جشنواره‌های فراغتی بوستان‌های بانوان پایتخت خبر داد و گفت: این جشنواره‌ها از عید فطر آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود پنج میلیون زن و دختر به عنوان شهروند در تهران گفت: ۹ جشنواره در ۹ بوستان از عید فطر تا میلاد پیامبر طراحی و برنامه ریزی کرده ایم که در بوستان بانوان برگزار می شود و طی آن از گروه های مختلف بانوان دعوت می کنیم که در این جشنواره ها شرکت کنند.

اردبیلی با بیان اینکه هر جشنواره حول محور یک جامعه هدف اجرا می شود، افزود: جشنواره اول ویژه معلولان، ناتوانان و سالمندان، جشنواره کارآفرینان، جشنواره خانواده ها، جشنواره ویژه محلات، دختران و نوجوان و جشنواره ای ویژه بانوان شاغل در شهرداری تهران که جمعیت این قشر به ۱۲ هزار نفر می رسد و در نهایت جشنواره ویژه سمن ها و گروه های جهادی برگزار می شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های درنظر گرفته شده در این جشنواره ها گفت: ایستگاه ها و ویژه برنامه های فرهنگی و هنری تدارک دیده شده همچنین بازی هایی را برای زنان و کودکان و مادربزرگ ها در نظر گرفته ایم.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: برای نخستین بار شهردخت نوآوری در شهر تهران افتتاح می شود که ویژه دختران نوجوان و جوان است همچنین در نظر داریم تا دو شهر دخت دیگر نیز به این ظرفیت اضافه کنیم.

وی اظهار کرد: در نظر داریم تا دختران نوجوان و جوان در کارگاه ها، رویدادهای کارآفرینی، نوآوری و راه اندازی استارتاپ ها شرکت کنند تا دختران به عنوان کنشگران شهر برای مشکلات شهر تصمیم گیری کرده و به آن رسیدگی کنند و از همه مهمتر راهکارهایی برای حل آن پیدا کنند همچنین زنان سرپرست خانوار و همچنین برای فرزندان آنها به ویژه در حوزه برنامه های تحصیلی و هدایت شغلی آنها برنامه های مفصلی درنظر گرفته ایم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها