|
کدخبر: 259789

عقد تفاهم نامه رؤسای مبارزه با مواد مخدر ایران و هند

ئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کشور در دیدار با رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر کشور هند بر ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه و تبادل تجربیات تأکید کرد.

اجتماعی عقد تفاهم نامه رؤسای مبارزه با مواد مخدر ایران و هند

سردار مجید کریمی در دیدار با «ساتیا نارایان پردان» رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر کشور هند، ضمن خوش‌آمدگویی، به روابط مطلوب و سازنده بین ۲کشور اشاره و اظهار کرد: ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه بی تردید می تواند بستری مناسب برای به اشتراک گذاری توانمندی های پلیسی بین ۲کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: موقعیت جغرافیایی و قرارگیری جمهوری اسلامی ایران در مسیر بالکان که یکی از به صرفه ترین مسیرهای ترانزیت قاچاق مواد مخدر به کشورهای اروپایی است، موجب شده ایران همواره با معضل ورود مواد مخدر به کشور روبه‌رو باشد.

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات و دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران پرداخت و عنوان کرد: در عرصه هایی نظیر مقابله با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر به داخل و خارج از کشور به دستاوردهای مطلوبی رسیده ایم به طوری که کشف بیش از یک هزار و ۱۰۰تن انواع مواد مخدر توسط ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی و ۲۳۰تن در چهار ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲میلادی گواه محمکی بر اثبات این موفقیت هاست.

در ادامه این دیدار «ساتیا نارایان پردان» رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر کشور هند ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده به سوابق تاریخی و روابط صمیمانه و اشتراکات موجود بین ۲کشور اشاره کرد و افزود: از توسعه همکاری ها با پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران استقبال می کنیم و خواهان عقد تفاهم نامه همکاری و استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستیم کما اینکه از دیرباز شاهد همکاری های مشترک بین دو کشور بوده ایم.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های گسترده و تحسین برانگیز جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: رشد فزآینده تولید مواد مخدر و ایجاد مشکلات عدیده به دلیل هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان بیش از پیش ضرورت نقش و جایگاه تعامل سازنده بین دو کشور را روشن می سازد.

ساتیا نارایان پردان در خاتمه ضمن قدردانی از میزبانی طرف ایرانی، با توجه به وجود ظرفیت های موجود بین ۲کشور خواستار ارتقاء سطح همکاری های مشترک شد.

وی در ادامه بر اراده و جدیت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی امان با مواد مخدر تاکید و خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران لحظه ای چشم خود را بر روی ترانزیت مواد مخدر ببندد، بدون تردید سونامی مواد مخدر گریبان کل دنیا به ویژه کشورهای غربی را فرا خواهد گرفت.

سردار کریمی تصریح کرد: حضور کشورهای فرامنطقه‌ای از سال ۲۰۰۱میلادی در خاک افغانستان به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، باعث افزایش ۵۰برابری تولید مواد مخدر در این کشور شده است و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که عمده منابع مالی گروه های تروریستی از قاچاق مواد مخدر تامین می شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها