|
کدخبر: 259551

کاشت ناخن ممنوع شد

رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد با اشاره به الزامات ابلاغ شده به واحدهای این اتحادیه گفت: عنوان شده که انجام کراتین به دلیل سرطان‌زا بودن، اوزون تراپی به دلیل تداخل پزشکی و صدور مجوز جدید برای فیبروز ابرو ممنوع است.

اجتماعی کاشت ناخن ممنوع شد

فاطمه سالارزاده گفت: ضمن تایید ابلاغیه منتسب به این اتحادیه در رابطه با اعمال برخی ممنوعیت‌ها در سالن‌های زیباییی شهر مشهد اظهار کرد: در حال حاضر اجازه انجام برخی از رسته‌ها و خدمات آرایشگاهی مانند انجام کراتین و انجام اوزون تراپی به دلیل وجود تداخل پزشکی وجود ندارد. اداره بهداشت اعلام کرده است باید از لحاظ بهداشتی این مساله بررسی و سپس امکان انجام این خدمات وجود دارد. انجام کراتین از ابتدا به این دلیل که مواد آن سرطان زاست امکان پذیر نبوده و  برای آن مجوز  صادر نمی‌شد.

وی ضمن بیان این مطلب که مشهد، شهری مذهبی است، خبر داد: در کمیسیون نظارت مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف مشهد تصویب شده است کاشت مژه به دلیل وجود جسم خارجی بر مژه مشتری ممنوع شده است. همچنین کاشت ناخن چند مدتی با رعایت بهداشت و تهویه مناسب در آرایشگاه‌ها انجام می‌شد، اما اکنون اعلام کرده‌اند امکان انجام این فعالیت وجود ندارد.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد درباره انجام تتوی بدن در آرایشگاه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر تتوی بدن در آرایشگاه های مشهد ممنوع است، زیرا اداره بهداشت اعلام کرده رنگ مربوطه برای تتو غیر بهداشتی بوده و  تا زمانی که رنگ  معتبر از طرف اداره بهداشت تایید نشود امکان انجام آن وجود نخواهد داشت.

سالارزاده درباره ممنوعیت انجام اپیلاسیون در آرایشگاه‌های زنانه در مشهد بیان کرد: انجام اپیلاسیون نقاط محرمه در آرایشگاه‌های زنانه‌ ممنوع شده است.

وی همچنین درباره انجام پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: انجام پاکسازی سطحی پوست در آرایشگاه‌ها ممنوع نبوده و امکان انجام آن وجود خواهد داشت، اما پاکسازی عمیق پوست و انجام تزریق وجود نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد درباره اینکه آرایشگاه‌ها نباید تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی داشته باشند، تصریح کرد: آرایشگاه‌ها در فضای مجازی رصد شده و در صورتی که نمونه کار بی‌حجاب داشته باشند با آن‌ها در ابتدا به صورت ارشادی و درصورت تکرار از طریق اماکن با آن‌ها برخورد و پلمب خواهد شد.

سالارزاده درمورد انجام فیبروز و میکرو ابرو در آرایشگاه‌های مشهد تصریح کرد: خیلی از سالن‌دارها در مشهد از یک کلینیک در این زمینه بهتر فعالیت کرده و اتاق ایزوله دارند. کسانی که از قبل پروانه کسب دارند می‌توانند این خدمات را ارائه کنند، اما اکنون مجوز  جدید برای انجام  فیبروز و میکرو تا زمانی ک رنگ معتبر از طرف دانشگاه علوم پزشکی تایید نشده، صادر نمی‌شود.

وی افزود: تا  قبل  از بیماری کرونا ۲۰۰۰ آرایشگاه در مشهد فعالیت می‌کردند، اما بعد از کرونا تنها بیش از ۱۳۰۰ سالن دارای مجوز در مشهد فعال هستند. این محدودیت‌ها و صدور این ابلاغیه موجب می‌شود تا آرایشگر به منزل فرد مراجعه کرده و خدمات ارائه دهد همچنین این ابلاغ موجب می‌شود تا فعالیت‌ها  صد درصد به صورت زیر  زمینی انجام شده و آسیب‌های زیادی به فعالیت صنف ما وارد می‌کند.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد با بیان اینکه این موارد گویا در شهرهای مذهبی مانند مشهد و  قم ابلاغ شده است، گفت: هم اکنون این ضوابط الزام آور برای تمام آرایشگاه‌های مشهد ابلاغ شده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها