|
کدخبر: 259310

حمایت سازمان زندان ها از خانواده زندانیان

معاون سازمان زندان‌های کشور با بیان این که در حال حاضر ۴۶ هزار خانواده زندانیان در قالب ۲۳۲ انجمن حمایتی زیر پوشش این سازمان قرار دارند، تاکید کرد: حمایت از خانواده زندانیان از اولویت‌های این سازمان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به این که در این سازمان امکانات و اختیارات متناسب با وظایف محوله نیست افزود: تنها با حمایت مسئولان قضایی این سازمان تاکنون توانسته به وظایف خود عمل کند.

محمد ضیایی فرد با بیان این که ۶۳ درصد زندانیان متاهل و ۶۷ درصد سرپرست خانواده هستند تصریح کرد: در همین راستا حمایت از خانواده زندانیان و ساماندهی کمک‌ها به این قشر از جمله اولویت‌های سازمان زندان‌ها به شمار می‌رود.

ضیایی فرد ادامه داد: هرچند حبس در دسترس‌ترین مجازات برای قاضی، و زندان بهترین مجازات برای کسانی است که مخل نظم و امنیت هستند، اما نباید فراموش کنیم که خانواده فرد خطاکار هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند.

وی تصریح کرد: توجه به خانواده زندانیان برای جلوگیری از برخی از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با همکاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها و خیران مورد توجه ویژه قرار دارد.

ضیایی فرد ادامه داد: امسال تاکنون ضمن توزیع ۴۳ هزار بسته معیشتی، ۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی نیز به خانواده زندانیان پرداخت شده است که اگر فرهنگ کمک به خانواده زندانیان ترویج شود میزان کمک‌های جمع آوری شده به بیش از ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها