|
کدخبر: 259272

۲۵۰ هزار حمایت از کودکان ایتام در ماه مبارک رمضان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ثبت نام ۱۰۲ هزار نفر حامی در هفته اکرام همزمان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۴۵ هزار حامی واریزی اولیه انجام داده اند و ۲۵۰ هزار حمایت در مجموع از کودکان ایتام در این ماه انجام شده است.

اجتماعی  ۲۵۰ هزار حمایت از کودکان ایتام در ماه مبارک رمضان

حبیب الله آسوده در نشست خبری بااشاره به تشریح فعالیت های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان ازجمله اطعام مهدوی، اکرام ایتام و دریافت فطریه افزود: کمیته امداد در حوزه خیر و احسان بر حضور حداکثری مردم برای رفع نیازهای محرومین تاکید دارد.

وی گفت: ما مردم و نیکوکاران را به رفع نیاز محرومان دعوت می کنیم ما نیازمند یکپارچگی انفاق مردم برای حل مشکلات محرومان هستیم، اگر افتراق یا موازی کاری بین دستگاه‌های خدمت رسانی باشد قطعا اسراف انفاق مردم است.

آسوده درخصوص طرح اطعام مهدوی افزود: ماه مبارک رمضان بیش از شش هزار و صد آشپزخانه که بیشتر آن مردمی ازجمله گروه‌های جهادی، مساجد، هیات های مذهبی و خیران بودند بیش از ۲۲ میلیون پرس غذای گرم و ۸ میلیون افطاری جمعا به تعداد ۳۰ میلیون پرس غذا و افطاری به دست محرومان رساندند.

وی در ادامه گفت: مردم از گذشته درخصوص این سنت حسنه اقدامات خوبی داشته اند و در ماه رمضان امسال ۴۰ درصد آشپزخانه ها درمقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده و در بحث بسته های معیشتی یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته توزیع شده است.

آسوده درباره طرح اکرام ایتام ضمن اشاره به ثبت نام صد و دو هزار نفر حامی در هفته اکرام همزمان در ایام ماه مبارک رمضان افزود: از این تعداد تاکنون چهل و پنج هزار نفر واریزی اولیه به منظور حمایت از ایتام انجام داده اند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار حمایت در مجموع از کودکان ایتام در این ماه انجام شده است.

آسوده با بیان اینکه سرانه هر یتیم ۶۹۵ هزار تومان درماه است گفت: ما تلاش می کنیم سرانه ۱۵۰ هزار یتیم را به ۷۵۰ هزار تومان برسانیم و برای ۲۵۰ هزار فرزند محسنین نیز درحال حاضر ۳۳۰هزار تومان سرانه هرماه پرداخت می شود که هدف گذاری ما برای سرانه این فرزندان ۵۰۰ هزار تومان است و امیدواریم با کمک خیران به این مبلغ برسیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد درخصوص دریافت فطریه، کمیته امداد را یکی از ارکان دبیرخانه شورای ذکات دانست و با اشاره به صدور بیش از ۵۰ هزار مجوز برای دریافت فطریه از مردم (۵۲ درصد شهری و ۴۸درصد روستایی) افزود: تا دیروز(۱۷ اردیبهشت) مبلغ جمع آوری شده نزدیک به دویست ونود میلیارد تومان(در سه روز اول) بوده است.

وی گفت: هنوز به طور کامل این مبلغ شمارش نشده و تا ۸ روز آینده به پایان می رسد. این مبالغ در اسرع وقت به خانواده هایی که شناسایی شده اند پرداخت می شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به رشد ۲۷درصدی جمع آوری صدقات در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان صدقات توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اکرام بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمکهای نقدی و کالا برای ایتام بوده که به طور مستقیم به حساب مددجو واریز شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها