|
کدخبر: 258991

تفاهم همکاری میان صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ایران

صبح امروز ولمر شون، نایب رئیس صلیب سرخ آلمان با حضور در ساختمان صلح با دکتر یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و تفاهم همکاری میان دو جمعیت به امضای طرفین رسید.

اجتماعی تفاهم همکاری میان صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ایران

شون در جریان این دیدار، با اشاره به این که ظرفیت خوبی برای همکاری میان جمعیت های ایران و آلمان وجود دارد، گفت: خدمت رسانی جمعیت هلال احمر ایران به اتباع خارجی و اقشار ضعیف قابل تقدیر است و صلیب سرخ آلمان نیز آماده است تا در این زمینه با جمعیت هلال احمر ایران همکاری کند. همچنین هلال احمر ایران با تاسیس خانه های هلال در نقاط مختلف به خوبی توانسته از ظرفیت مردمی نیز استفاده کند و این تجربه خوبی است که سایر جمعیت‌ها می‌توانند از آن بهره گیرند.

یعقوب سلیمانی نیز با اشاره به این که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش و تربیت نیروهای امدادی با صلیب سرخ آلمان است، گفت: هلال احمر ایران علاوه بر این که در مبادی مرزی به مهاجرین خدمت رسانی می‌کند، در بازپیوند مهاجرین به خانواده هایشان نیز تلاش های زیادی را آغاز کرده است که یکی از آن ها بازپیوند زبیر ۸ ساله پس از ۶ ماه به خانواده اش بود.

وی افزود: آموزش، استعدادیابی، تحصیل، واکسیناسیون و درمان مهاجرین نیز از جمله اقدامات دیگری است که با وجود تحریم های سخت علیه ایران، به پنج میلیون پناهنده افغانستانی ارائه شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ایران این آمادگی را دارد تا در زمینه خانه های هلال و بهره گیری از داوطلبان، تجربیات خود را به اشتراک بگذارد و مشخصا اینچنین دیدارها و تفاهمات می تواند زمینه توسعه همکاری را بیشتر کرده و این امکان را فراهم آورد که هم افزایی خوبی صورت گیرد.

سلیمانی ضمن بیان این که بشردوستی و جهان شمولی همواره در دستور کار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: با وجود این که ایران در زمینه دارویی و تجهیزات پزشکی نیز تحریم و مشکلاتی برای کشور ایجاد شده اما با تکیه بر توان داخلی، همدلی و یکپارچگی بر مشکلات فائق آمدیم و تلاش کردیم تا با حسن نیت در هر منطقه ای که مردم آن به کمک نیاز دارند، حضوری پر رنگ داشته و با تمام تلاش به مردم خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های جمعیت هلال احمر در سال جدید اظهار کرد: آموزش، تجهیز انبارهای امدادی و تقویت لجستیک و ناوگان جمعیت از اولویت های هلال احمر است که می توان در این زمینه هم افزایی موثری داشت.

توسعه همکاری‌ صلیب‌سرخ آلمان و هلال‌احمر در حوزه امدادونجات

نایب رئیس صلیب‌سرخ آلمان پس از دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر به سازمان امدادونجات رفت و با رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد. شون در این دیدار با تاکید بر اینکه با افزایش مخاطرات طبیعی که ناشی از تغییرات اقلیم است، به تجربیات جمعیت هلال احمر ایران نیازمندیم، افزود: ما در سیل اخیر آلمان دریافتیم که برای پاسخ به این سانحه، تجربیات هلال احمر ایران برای عملیات پاسخگویی بسیار حائز اهمیت است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر ایران نیز از آمادگی برای تمدید توافقنامه همکاری و توسعه ارتباطات بین دو جمعیت خبر داد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها