|
کدخبر: 256982

ایران با موفقیت کووید ۱۹ را مدیریت کرد

مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: ایران در دوران کووید ۱۹ اتباع افغانستانی را نیز تحت پوشش برنامه واکسیناسیون و درمان کووید ۱۹ قرار داد که جای تقدیر دارد.

اجتماعی ایران با موفقیت کووید ۱۹ را مدیریت کرد

دکتر احمد المنظری، در وبینار هم اندیشی با نمایندگان سازمان های بین المللی و سفرای خارجی، گفت: تغییرات اقلیمی در جهان، منجر به افزایش ۲۳ درصدی بیماری ها شده است.

وی گفت: یکی از بیماری هایی که در دوسال اخیر جهان را درگیر کرده است، کووید ۱۹ است که مشکلات زیادی را در ابعاد مختلف برای مردم ایجاد کرده است.

المنظری بیان کرد: برای مبارزه با بیماری ها، باید دلیل و ریشه‌های اصلی را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنیم. از سوی دیگر، ریشه بسیاری از این بیماری ها، خارج از حوزه سلامت است. بنابراین تقویت همکاری های بین بخشی بیش از هر زمانی می تواند راهگشا باشد. در این راستا، تمرکز بر فعالیت های بالادستی اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: ایران تعهد دارد که فعالیت های بین بخشی را با جدیت دنبال کند و در این راستا تشکیل شورای سلامت و امنیت غذایی اقدامی بسیار عالی بود.

وی ادامه داد: دنیا در طی دو سال گذشته توانست در برابر کووید ۱۹ پاسخ موفقیت آمیزی دهد که تجربه بسیار مفیدی برای همه کشورها بود. اقدامات بین بخشی در این راستا بسیار کمک کننده بود.

المنظری در ادامه، ضمن تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در راستای واکسیناسیون و ارائه خدمات درمانی به اتباع افغانستانی در دوران کرونا، تصریح کرد: ایران در دوران کووید ۱۹ اتباع افغانستانی را نیز تحت پوشش برنامه واکسیناسیون و درمان کووید ۱۹ قرار داد که جای تقدیر دارد.

وی گفت: بحث تغییر اقلیم که اکنون و در آینده معضلات زیادی را برای سلامتی ایجاد کرده و همچنین افزایش تاب آوری جوامع، از جمله مباحثی است که باید روی آنها بیش از پیش کار کرد.

مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: فروکش کردن کووید ۱۹، فرصت مناسبی برای بازسازی و داشتن جوامع سالم‌تر خواهد بود.

المنظری در پایان با بیان اینکه ایران توانست با موفقیت چالش کووید ۱۹ را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت امیدوار است که در ادامه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در تمام کشورها، به ایجاد جامعه سالم تر به همه جوامع بشری، کمک کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها