|
کدخبر: 199666

فروش دختربچه به قیمت ۹ میلیون تومان!

یک پدر فقیر افغانستانی مجبور شده دخترش را بفروشد تا بتواند نیازهای دیگر اعضای خانواده اش را تامین سازد، در حالی که اقتصاد این کشور پس از سلطه طالبان در سراشیبی سقوط قرار دارد.

اجتماعی فروش دختربچه به قیمت ۹ میلیون تومان!

 این مرد که میر نظیر ۳۸ ساله معرفی شده، می گوید که ترجیح می داد بمیرد ولی دخترش را نمی فروخت است اما می گوید که بعد از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور چاره ای جز این کار ندارد. بدنبال اثرات زیانبار شیوع کرونا بر اقتصاد کشور و توقف حمایت های خارجی از افغانستان، اقتصاد طالبانی این کشور بیش از پیش با مشکل مواجه شده است. در این شرایط بحرانی است که شهروندان افغان برای تامین نیازهای روزمره خود با مشکلات زیادی مواجهند و گرسنگی و فقر به نگرانی بخش عمده ای از مردم این کشور تبدیل شده است.

نظیر از نیروهای پلیس شهر غزنی بود که پس از حمله طالبان و تنها چند روز پیش از تسخیر پایتخت، همراه با همسر و ۵ فرزندش به کابل گریخت. او از زمان رسیدن به کابل مشغول به کار شد اما اکنون درآمد او از اجاره مسکنش کمتر شده است. این شرایط بغرنج باعث شده این مرد افغان چاره ای جز فروش دخترش به قیمتی حدود ۲۴۰ پوندی نداشته باشد. نظیر در این باره گفته است: «از یک مغازه دار پیشنهادی دریافت کردم، مردی که می دانم فرزندی ندارد. او پیشنهاد کرد دخترم صفیه در ازای ۲۰۰۰۰ افغانی با او زندگی کرده و در مغازه اش کار کند. اما نمی توانستم دخترم را به این قیمت کم بفروشم به همین خاطر درخواست ۵۰۰۰۰ افغانی کردم. ما هنوز در حال صحبت کردن هستیم. انتخاب دیگری ندارم. مسئله درماندگی است».

بدنبال سقوط کابل بدست طالبان، بسیاری از بانک های افغانستان تعطیل شده و پول نقد در دسترس نیست. بدون کمک های خارجی که در ۲۰ سال گذشته اقتصاد افغانستان به آن وابسته بود، طالبان با مشکل اقتصادی بزرگی مواجه خواهند شد که حاکمیت آن ها در کابل را تهدید می کند. پیش از این، طالبان بخش زیادی از هزینه های خود را از طریق تولید و قاچاق مواد مخدر تامین می کردند به طوری که درآمد این کشور در یک سال گذشته به ۱.۱ میلیارد پوند رسیده بود. علیرغم تلاش های بین المللی برای ممانعت از کاشت گسترده خشخاش در این کشور، گفته می شود که در ۲۰ سال گذشته گردش مالی قاچاق مواد مخدر در افغانستان ۶۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها