|
کدخبر: 187212

محصولات پیشگیری از کرونا

اگر کاملاً واکسینه نشده‌اید و ۲ سال به بالا دارید، باید در مکان‌های عمومی و سر بسته از ماسک سه لایه و یا ترجیحا ماسک سه بعدی که سطح بیشتری از صورت را محافظت می‌کند، استفاده کنید.

اجتماعی محصولات پیشگیری از کرونا

برای جلوگیری از ابتلا به کرونا از چه محصولاتی استفاده کنیم و چه کارهایی انجام دهیم؟

  1. ماسک بزنید

اگر کاملاً واکسینه نشده‌اید و ۲ سال به بالا دارید، باید در مکان‌های عمومی و سر بسته از ماسک سه لایه و یا ترجیحا ماسک سه بعدی که سطح بیشتری از صورت را محافظت می‌کند، استفاده کنید. سعی کنید از مناطقی که موارد COVID-۱۹ زیاد است، دور باشید و یا در صورت حضور از ماسک استفاده کنید.

اگر واکسن زده‌اید ولی دارای بیماری زمینه‌ای یا خاصی هستید و سیستم ایمنی شما ضعیف است، بهتر است برای محافظت بیشتر در مکان‌های عمومی و شلوغ از ماسک استفاده کنید. استفاده از ماسک در هواپیما، اتوبوس، قطار و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی ضروری است.

  1. شستن منظم دست‌ها

دستان خود را پس از حضور در یک مکان عمومی، پس از لمس بینی، سرفه یا عطسه حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.

شستن دست‌ها در موارد زیر الزلامی‌ست:

  • قبل از خوردن یا تهیه غذا
  • قبل از لمس صورت
  • بعد از استفاده از سرویس بهداشتی
  • پس از ترک مکان عمومی
  • بعد از لمس بینی، سرفه یا عطسه
  • پس از دست زدن به ماسک خود
  • بعد از تعویض پوشک
  • پس از مراقبت از فردی بیمار
  • پس از لمس حیوانات یا حیوانات خانگی

اگر آب و صابون به راحتی در دسترس نیست، از ضد عفونی‌کننده دست که حداقل ۶۰٪ الکل دارد استفاده کنید. تمام سطوح دستان خود را با اسپری محلول ضد عفونی‌‌کننده بپوشانید و آنها را به هم بمالید تا زمانی که این محلول در هوای آزاد خشک شود (از لمس چشم، بینی و دهان با دست‌های شسته نشده خودداری کنید).

  1. از حضور در ازدحام و فضاهای کم تهویه، خودداری کنید

از حضور در جمع مانند رستوران‌ها، باشگاه‌ها یا سالن‌های سینما که شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-۱۹ قرار می‌دهد و یا فضاهایی که تهویه‌ی مناسب ندارند، خودداری کنید. مثلا می‌توانید در محیط‌های دارای پنجره، آنها را باز کنید تا هوای تازه گردش داشته باشد.

  1. سطوح را ضدعفونی کنید

سطوح و لوازمی که روزانه بیشتر لمس می‌شوند را در بازه‌های زمانی مشخص، با ضدعفونی‌کننده ی سطوح، تمیز کنید. این موارد شامل میز، دستگیره در، کلید برق، تلفن، توالت، شیر آب و سینک می‌شود. اگر کسی بیمار است یا آزمایش COVID-۱۹ او مثبت است، سطوحی را که لمس می‌کنید، ضد عفونی کنید. اگر سطوح کثیف است، قبل از ضد عفونی کردن آنها را با استفاده از مواد شوینده یا صابون و آب تمیز کنید و بعد ضدعفونی را انجام دهید.

  1. علائم خود را روزانه کنترل کنید

هنگام بروز علائم کرونا هوشیار باشید و خود را قرنطینه کنید. مراقب تب، سرفه، تنگی نفس یا سایر علائم COVID-۱۹ باشید. اگر تب دارید، دمای بدن خود را با پاشویه و یا دارو پایین بیاورید. در برخی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ ممکن است سطح اکسیژن خون افت کند، بهتر است برای جلوگیری از این مشکل، در طی روز چندین مرتبه، اکسیژن خون را با دستگاه پالس‌ اکسیمتر اندازه‌گیری نمایید. این افراد در صورت درگیری بخش زیادی از ریه به اکسیژن تراپی نیازمند می‌شوند که این امر با دستور پزشک و با استفاده از دستگاه اکسیژن ساز مقدور است.

این روزها که درگیر موج پنجم کرونا هستیم، ضروریست تا بیش از پیش و سختگیرانه‌تر پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت کنیم تا به سلامت بتوانیم از این موج عبور کنیم.

هموطنان عزیز میتوانند با کارشناسان شرکت تجهیزات پزشکی ماهان طب، عاملیت توزیع انواع محصولات پیشگیری از کرونا، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۲۰۵۷۷ تماس حاصل نمایند تا در صورت وجود سوالات احتمالی پاسخگوی شما عزیزان باشند. همچنین شما می‌توانید سایر لوازم پزشکی مورد نیاز خود را از فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال تهیه بفرمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها