|
کدخبر: 142888

استخدام ۵۳هزار نفر با اولویت پرستاران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مناسبت روز پرستار، اهم اقدامات این سازمان در امر پرستاری و مشکلات این صنف را تشریح کرد.

اجتماعی استخدام ۵۳هزار نفر با اولویت پرستاران

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با اشاره به اقدامات انجام شده خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور در این راستا تلاش نموده تا با بازرسی فوق العاده، انجام بررسی‌های جامع تخصصی، تهیه و تنظیم گزارش مستدل با قید مستندات امر و ارسال آن، تهیه و ارسال نامه‌های هشداری به مبادی ذی ربط به منظور توجه دادن مسئولان و متولیان امر نسبت به وظایف و تکالیف قانونی مقرر و به تبع آن، آثار و تبعات منفی ناشی از عدم توجه و اقدامات لازم در این خصوص را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان ادامه داد: تشکیل پنج جلسه در فواصل مختلف با حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و متولیان بخش سلامت سازمان برنامه و بودجه به منظور بررسی علل و عوامل عدم اجرای قوانین حوزه پرستاری از جمله کمبود تعداد پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی، وضعیت استخدامی و پرداخت‌های صورت گرفته به آنان و استفاده از ظرفیت این سازمان و دیوان عدالت اداری که به تحقق برخی از انتظارات و مطالبات مرتبط به امنیت شغلی، مالی و استخدامی پرستاران منتهی شده است را در دستور کار خود قرار داد و پیگیری‌های سازمان به حول قوه الهی به نتایج قابل توجهی رسید.

وی درباره نتایج این پیگیری‌ها گفت: اخذ مجوز و تأمین اعتبار به کارگیری و استخدام ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۹ از سهمیه باقی مانده از سال ۱۳۹۸ که حسب تصریح رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، درصد قابل توجهی از آن به گروه پرستاری اختصاص یافته است. همچنین پیگیری انجام مراحل استخدام ۵۳ هزار نفر نیروی مورد نیاز با اولویت نیروی پرستاری که در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹ با برگزاری آزمون مربوط و طی مراحل اداری به انجام خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر ظرفیت‌های بخش دولتی، با برگزاری جلسات کارشناسی با متصدیان هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی؛ پیشنهاد بهره برداری از ظرفیت‌های موجود برای به کارگیری گروه پرستاری در راستای معالجه بیماران در قالب یک مؤسسه مورد موافقت قرارگرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تسهیل و تسریع دسترسی کارکنان درمانی از جمله پرستاران در محیط کار به وسایل حفاظت فردی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این موارد با هماهنگی معاونت درمان، سازمان غذا و دارو و هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی صورت گرفت و تجهیزات حفاظتی برای هر دانشگاه برآورد و تأمین شده است.

وی خاطر نشان کرد: اقدام دیگر سازمان بازرسی، پیگیری و تحقق ابلاغ آئین نامه تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ دستورالعمل ذخیره مرخصی کارکنان درگیر مقابله با ویروس کرونا است که نتوانسته‌اند از مرخصی‌های سالانه خود در این ایام استفاده کنند.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر