|
کدخبر: 114367

کشف بیش از ۱۸ تن مواد مخدر در هفته گذشته

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی چهارم لغایت دهم مرداد ماه خبر داد و گفت: ۶۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

اجتماعی کشف بیش از ۱۸ تن مواد مخدر در هفته گذشته

ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۸ هزار و ۷۱ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۹۲ کیلوگرم اعلام شده بود، حدود ۶ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۴هزار و ۹۶۷ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۳ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره میزان سایر مواد کشف شده هم اظهار داشت: همچنین از این میزان، ۳۴۲ کیلوگرم حشیش، ۱۲۷۰ کیلوگرم هروئین، ۵۶۶ کیلوگرم شیشه، ۷۲۳ کیلوگرم گراس، ۲۰ کیلوگرم مرفین و ۱۸۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه در هفته اخیر مجموعاً ۵ هزار و ۱۱۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۴۳۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و هزار و ۶۰۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند که در میان دستگیرشدگان این هفته ۷۶ نفر نیز از اتباع بیگانه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است، ‌اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳ هزار و ۴۱۰ کیلوگرم یعنی معادل ۱۹ درصد کشفیات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و کرمان با ۲ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۲ هزار و ۷۱۳ کیلوگرم، هرمزگان با هزارو ۲۲۲ کیلوگرم، فارس با هزار و ۱۸۷ کیلوگرم و یزد با هزار و ۸۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۶ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی یادآور شد: طی این مدت ۳۹۰ دستگاه خودرو و ۱۴ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها