|
کدخبر: 114149

شهردار تهران توضیح داد؛

تأثیر افزایش عوارض ۳۰ درصدی بر قیمت ساختمان

شهردار تهران گفت: افزایش ۳۰ درصدی عوارض ساختمان در تهران کمتر از ۲ درصد بر قیمت مسکن تأثیر دارد.

اجتماعی تأثیر افزایش عوارض ۳۰ درصدی بر قیمت ساختمان

پیروز حناچی ظهر امروز در نشست خبری آنلاین خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر افزایش عوارض ۳۰ درصدی بر قیمت ساختمان در سال جاری در تهران اظهار کرد: عوارض هر ساله از سوی شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار می‌‌گیرد. به‌طور کلی تأثیر افزایش عوارض بر قیمت مسکن کمتر از ۲ درصد است.

وی افزود: افزایش قیمت مسکن بیش از آن‌که تحت تأثیر عوارض باشد مبتنی بر تورم بوده است البته به جهت کمک روانی ما تلاش می‌کنیم تخفیفاتی را در زمینه عوارض قائل شویم.

شهردار تهران در مورد ادامه فعالیت ساخت پلاسکو بدون دریافت پروانه نیز گفت: پلاسکو یک ساختمان انتفاعی است و قبلاً برج بوده که مصوبات شورای تأمین را نیز داشته است البته برخی از موارد مطرح شده در شورای تأمین همچون رایگان بودن صدور پروانه غیرقانونی است هر چند که ما نیز نگاه اقتصادی به این ساختمان نداریم.

شهردار تهران تصریح کرد: پروانه پلاسکو در حال صدور است و مقرر شده بنیاد مستضعفان از ظرفیت پارکینگ پروانه که متعلق به شهرداری است کسری پارکینگش را تأمین کند ولی بنیاد می‌بایست هزینه مقاوم‌سازی آن را بپردازد.

حناچی در ارتباط با اشتباه معاونت حمل و نقل و ترافیک در اعلام زمان ورود و خروج به طرح ترافیک و جریمه‌هایی که بر برخی از شهروندان تحمیل شده، گفت: جریمه‌ای برای این افراد صادر نشده و تنها برای آنها پیامک ارسال شده است.

 

منبع: آنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها