|
کدخبر: 314240

حمله سایبری در برنامه شاد

هشدار پلیس فتا به دانش آموزان/۳۲ گیگ اینترنت رایگان در شادجعلی است

سرهنگ علی‌محمد رجبی: پیام دریافت ۳۲ گیگ اینترنت رایگان در شاد کلاه‌برداری و برای دسترسی به حساب بانکی شما است؛ مراقبت باشید.

آموزشی هشدار پلیس فتا به دانش آموزان/۳۲ گیگ اینترنت رایگان در شادجعلی است

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، سرهنگ علی‌محمد رجبی، در تاریخ دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲، درباره کلاهبرداری با ترفند دریافت اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان هشدار داد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، سرهنگ علی‌محمد رجبی، اظهار کرد که اخیراً پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که مدعی دریافت ۳۲ گیگابایت اینترنت رایگان در اپلیکیشن شاد از سوی وزارت آموزش و پرورش می‌باشد، اما این پیام جعلی است و ترفندی است که توسط کلاهبرداران برای دسترسی به حساب‌های بانکی افراد استفاده می‌شود.

وی بیان کرد که افراد نباید به پیامک‌هایی که با سرشماره‌ی شخصی ارسال شده‌اند توجه کنند و بر روی لینک‌های ارسالی کلیک نکنند. او گفت: ما چندین بار به شهروندان هشدار داده‌ایم که این کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های ناشناس به شکل سامانه‌هایی نظیر سامانه ثنا، سامانه سهام عدالت، ابلاغ اوراق قضایی و اینترنت رایگان، سعی در دسترسی به حساب‌های کاربری و اطلاعات بانکی افراد دارند. آنها با ارسال پیام‌های تصادفی به افراد، قصد دارند تا بتوانند در مراحل بعدی کلاهبرداری را انجام دهند.

وی از هموطنان خود درخواست کرد که در صورت مواجهه با چنین مواردی، با پلیس فتا تماس بگیرند تا شماره ۰۹۶۳۸۰ به شما داده شده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها