|
کدخبر: 307194

رتبه بندی با مشارکت معلمان تدوین خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش از تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی با مشارکت معلمان خبر داد و گفت کارهای اولیه آغاز شده است و در حال حاضر مرحله نظرسنجی از معلمان درباره آیین‌نامه فعلی در حال انجام است که نتایج آن مقدمه‌ای برای تدوین آیین‌نامه جدید خواهد بود.

آموزشی رتبه بندی با مشارکت معلمان تدوین خواهد شد

رضامراد صحرایی پس از مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی اظهار کرد: یکی از محورها در برنامه‌ریزی پرورشی وزارت آموزش و پرورش موضوع هویت و کارگروهی با همدیگر است. وزارت آموزش و پرورش ضمن آن‌که فضای کار فرهنگی تشکل‌ها را فراهم می‌کند از آن‌ها نیز حمایت خواهد کرد تا فعالیت‌ها به خوبی انجام شود.

وی افزود:‌ از جمله همکاری‌های جدی وزارت آموزش و پرورش با تشکل‌ها این است که در ایام الله‌های مختلف، کار اردویی و فعالیت تشکیلاتی و فرهنگی انجام دهیم و محور این فعالیت‌ها ۶ عنصر امید، ایمان، خودباوری، نشاط، هویت و خردوزی است. وزارت آموزش و پرورش مکلف است از هر طرحی که در این ۶ حوزه برنامه‌ریزی شده باشد حمایت کند تا این برنامه‌های جامع در کف مدرسه و توسط دانش‌آموزان نیز اجرا شود. همچنین پیوند بین مسجد، مدرسه و منزل نیز در این قالب تعریف شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی در خصوص فعالیت کودکستان‌ها عنوان کرد: به لطف خدا کودکستان‌ها دارای یک سازمان مسنجم شدند و گام اول در خصوص فعالیت‌آن‌ها بسترسازی بود که انجام شد؛ گام دوم اعطای مجوزها است که ان‌شالله از نیمه دوم سال صدور مجوزها آغاز خواهد شد. همچنین کودکستان‌هایی که قبلا فعالیت داشتند نیز با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ساماندهی شدند.

صحرایی افزود: هر کودکستانی که خواهان اخذ مجوز است باید بالاترین کیفیت را ارائه دهد و استانداردها نیز قطعا انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش  درخصوص تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: کارهای اولیه آغاز شده است و در حال حاضر مرحله نظرسنجی از معلمان درباره آیین‌نامه فعلی در حال انجام است که نتایج آن مقدمه‌ای برای تدوین آیین‌نامه جدید خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان نهایی تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان مشخص شد است یا خیر، گفت: این موضوع به حجم مشارکت معلمان بستگی دارد، باید مشارک به نحوی باشد که بتوانیم به داده‌های دریافتی اتکا کنیم، در نتیجه به همین دلیل نمی‌توانیم زمانی دقیق را برای تدوین نهایی آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان مشخص کنیم.

منبع: پاناخبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها