|
کدخبر: 306212

شهریه های صد میلیونی مدارس غیر انتفاعی و تعطیلی مراکز متخلف

احمد محمودزاده گفت: در طول یک ماه گذشته بسیاری از مدارس گردن کلفت را تعطیل کردیم. طی ده ماه گذشته حدود ۸۸۶ آموزشگاه را توبیخ، پلمب یا متوقف کردیم و به حدود ۱۱۱۳ مدرسه غیر دولتی تذکر، توبیخ، توقف و لغو مجوز داده‌ایم که عدد خوبی است.

آموزشی شهریه های صد میلیونی مدارس غیر انتفاعی و تعطیلی مراکز متخلف

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره شهریه‌های مصوب امسال مدارس غیردولتی توضیح داد: شهریه‌ای که امسال ما برای مدارس غیردولتی مصوب کردیم از  ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۴۸ میلیون تومان که البته این رقم ها می‌توانند به علاوه ۳۸ درصد از شهریه مصوب هر مدرسه به منظور ارائه فوق برنامه ها شود. در واقع با احتساب فوق برنامه‌ها، شهریه‌های امسال مدارس غیردولتی از ۷ میلیون و ۱۰۰ تومان تا ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 او در عین حال خاطر نشان کرد: حدود ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی زیر ۲۰ میلیون تومان، ۲۶۵۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان و تقریبا ۳۵۰ مدرسه غیردولتی بالای ۴۰ میلیون و تا ۶۵ میلیون تومان شهریه می‌گیرند. اغلب مدارسی که بالای ۴۰ میلیون تومان و تا ۶۰ میلیون تومان شهریه می‌گیرند در تهران هستند. در استان‌ها رقم‌ها متفاوت است، مثلا بالاترین رقم شهریه در خراسان، ۳۱ میلیون تومان است. البته این عددهایی که ما به عنوان شهریه به آن رسیده‌ایم احتمال دارد مشکلاتی نیز داشته باشد؛ نمی‌گوییم این‌ها اعداد خوبی هستند اما امسال بحث افزایش اجازه بها و دست مزدها را داشتیم. هزینه‌های مدارس بالا رفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره شهریه‌های گزاف مدارس غیر دولتی که خارج از شهریه مصوب و تعیین شده از سوی این سازمان است که بعضا به بالای ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد، توضیح داد: حتما این مدارس در منطقه یک، ۲ و ۳ تهران است. برخی مدارس شهریه مصوب را دریافت می‌کنند اما علاوه بر فوق برنامه‌ها، هزینه‌هایی برای لباس مدرسه، غذا، میان وعده و... دریافت می‌کنند که اگر این مبالغ را به‌روی شهریه‌های مصوب بگذاریم رقم شهریه بسیار زیاد می‌شود. برای مثال سال گذشته شهریه سرویس مدرسه‌ای ۲۵ میلیون تومان بود.

محمودزاده گفت: حال اگر هزینه‌های غذا، سرویس، میان وعده و... را کنار بگذاریم، باز هم ممکن است برخی مدارس غیر دولتی بیشتر از آنچه ما برای شهریه مصوب کردیم، از خانواده‌ها شهریه دریافت کنند که حتما با این موارد برخورد می‌کنیم و برخورد هم کردیم؛ به طوری که در طول یک ماه گذشته بسیاری از مدارس گردن کلفت را تعطیل کردیم. طی ده ماه گذشته حدود ۸۸۶ آموزشگاه را توبیخ، پلمب یا متوقف کردیم و به حدود ۱۱۱۳ مدرسه غیر دولتی تذکر، توبیخ، توقف و لغو مجوز داده‌ایم که عدد خوبی است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها