|
کدخبر: 304937

سکوت وزیر علوم و ناراحتی رئیس فرهنگستان در اخراج اساتید

آیت الله محقق داماد گفت: در تعجبم از وزیر علوم که چرا در موضوع اخراج استادان از دانشگاه‌ها سکوت پیشه کرده است. بدون شک آن‌ها که این اتفاقات را ایجاد کرده‌ و اجرا می‌کنند، بدنبال ضربه زدن به حکومت و کشورند

آموزشی سکوت وزیر علوم  و ناراحتی رئیس فرهنگستان در اخراج اساتید
آیین تکریم از خدمات ۲۵ ساله دکتر رضا داوری اردکانی در مسئولیت ریاست فرهنگستان علوم و معارفه دکتر محمدرضا مخبر دزفولی امروز در فرهنگستان علوم برگزار شد.
 
سید مصطفی محقق داماد در این مراسم با بیان اینکه ناسپاسی است اگر از دکتر سید حسن حبیبی در این مراسم نام نبریم، گفت: فرهنگستان‌ها از میراث‌های ارزنده ایشان است. ایشان فرهنگستان‌ها را تشکیل دادند و اساسنامه‌ بسیار خوبی را با همکاری دوستان تدوین کردند.
 
رییس گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم خاطر نشان کرد: در آن زمان من عضو دانشگاه بودم، ولی دیدم فرهنگستان مزه دیگری دارد و آن مزه استقلال است و اعضاء را خود انتخاب می‌کند.
 
عضو پیوسته فرهنگستان علوم ادامه داد: به هر حال اساسنامه فرهنگستان تغییر کرد، ولی دکتر داوری اردکانی فرهنگستان علوم را با کمال اقتدار اداره کردند و در دوران ایشان اساسنامه دوم به هیچ وجه اجرا نشد و من کمال تشکر را دارم.
 
آیت الله محقق داماد گفت: در تعجبم از وزیر علوم که چرا در موضوع اخراج استادان از دانشگاه‌ها سکوت پیشه کرده است.
 
عضو پیوسته فرهنگستان گفت: بدون شک آن‌ها که این اتفاقات را ایجاد کرده‌ و اجرا می‌کنند، بدنبال ضربه زدن به حکومت و کشورند/ استقلال دانشگاه در این زمانه چه جایگاهی دارد؟
منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها