|
کدخبر: 302551

راهکار وزیر آموزش و پرورش برای رفع چالش کنکور

وزیر آموزش و پرورش از سنجش وضعیت آموزش توسط معلمان در مدارس در بازه های سه ساله خبر داد.

فرهنگی و اجتماعی راهکار وزیر آموزش و پرورش برای رفع چالش کنکور

وزیر آموزش و پرورش از سنجش وضعیت آموزش توسط معلمان در مدارس در بازه های سه ساله خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های کنکور و حل این مسأله گفت: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه‌ریزی دقیق در پایان هر سه سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می‌کند تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شود و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.

رضا مراد صحرایی در نشست تخصصی با نخبگان  فرهنگی، با اشاره به این‌که تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است، افزود: هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان مهذب است و فعالیت‌های برنامه ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که دانش آموز از نگاه اسلام، رهپوی دانایی است، اظهارکرد: از همین رو اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است.

وی با توجه به اینکه مدرسه کانون تحول و مدیر مدرسه و معلم محور این تحول هستند، افزود: استفاده از پیشینه پژوهشی اصلی‌ترین راهکار یک مدیر موفق است. یک راهبر آموزشی موفق قبل از هر تصمیم‌گیری باید به پیشینه پژوهشی آن توجه کند و مجددا هزینه و زمان صرف نکند و از پیشینه‌های قبلی نهایت بهره‌برداری را کند مانند طرح کتابخانه کلاسی به عنوان یک بسته تحولی یا طرح  تحولی کانون مدرسه و... که از این جمله هستند.

 صحرایی با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های کنکور و حل این مسئله افزود: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه ریزی دقیق در پایان هرسه سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می‌کند تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص شود تا در موقع لزوم و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها