|
کدخبر: 293763 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

جنبشی جدید در فضای دانشگاه ها

نشست خبری رئیس دانشگاه تهران دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

آموزشی جنبشی جدید در فضای دانشگاه ها

صبح روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، نشست خبری در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران با حضور سید محمد مقیمی،رئیس دانشگاه تهران و هادی بهرامی ،معاون فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد.

سید محمد مقیمی در آغاز صحبت های خود با اشاره به اهمیت رسانه در زندگی اجتماعی گفت: ما برای ایجاد تعاملات وسیع با رسانه ها اعلام آمادگی می‌کنیم‌. نمایشگاه کار با حضور  ذینفعان حوزه کسب و کار در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی دادامه داد: سیاست مدیریت جدید دانشگاه تهران متفاوت است. در دوره های مختلف اعتقاد داشتند دانشگاه تنها کارش آموزش است و در بحث اشتغال مسئولیتی ندارد. در اصل هم درست است دانشگاه بخش آموزش را بر عهده دارد اما باید برای کسب و کار و شغل فارغ‌التحصیلان هم فکری کرد. بسترهای آن در مدیریت جدید در حال اجرا است.

مقیمی تصریح کرد: یک واگرایی عجیبی در بخش های مختلف کشور به وجود آمده است و همگرایی معنایی ندارد. ما اگر با دیدگاه واگرا به موضوع نگاه کنیم توجیه می‌شویم که دانشگاه تنها کارش فارغ‌التحصیلی و آموزش است. متاسفانه در کشور ما هرکس کار خود را می‌کند و حلقه اتصال را آموزش ندیده ایم.

وی در رابطه با بستر سازی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در دانشگاه تهران بیان کرد: ما در دانشگاه تهران ۳۰ هزار نفر افراد کارآمد داریم که می‌توانند در کشور نقش آفرین باشند اما متاسفانه به صورت جزیره پراکنده هستند. ایجاد پردیس های علم و فناوری در شهرهای مختلف یکی از کارهایی است که مدیریت جدید بر آن تاکید دارد و در چند شهر اجرایی شده است. اگر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به زنجیره کسب و کار متصل شوند اثرگذاری آن‌ها بیشتر خواهد بود. در مدیریت جدید بسترهای قانونی فراهم شده است. در حوزه آموزش رویکرد ما تغییر کرده است و از مهرماه شاهد تفاوت آن خواهیم بود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: کارورزی را در رشته های مختلف تقویت کرده‌ایم. بستر برای تقویت مهارت ها و ارتباط گرفتن دانشجویان باید فراهم شود. از دانشگاه ها خصوصا دانشگاه تهران انتظار می‌رود که برنامه های آن متفاوت از محیط های دیگر باشد. زمینه را فراهم می‌کنیم که دانشجویان بخشی از اوقات خود را خارج از محیط دانشگاه سپری کنند. این حرکت یک جنبش جدید در فضای دانشگاه ها خواهد بود.

مقیمی در پایان گفت: شرکت های زیادی را در محیط مصلی دانشگاه تهران برای نمایشگاه دور هم گردآوری کرده ایم که تجربه های خود را با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها