|
کدخبر: 291974

آخرین جزئیات درباره مطالبات فرهنگیان

علیرضا منادی سفیدان گفت: بر اساس ماده (۲۳۴) آیین نامه داخلی هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‎شود و بر این اساس، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد و پس از رأی گیری در صورت موافقت نمایندگان گزارش به قوه قضائیه ارسال می شود.

آموزشی آخرین جزئیات درباره مطالبات فرهنگیان

منادی ادامه داد: بر همین اساس، این درخواست با امضای ۶۰ نفر از نمایندگان به کمیسیون آموزش ارجاع و در نشست امروز که با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد به این موضوع رسیدگی شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با استناد به بند (ب) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، تصریح کرد: کلیه پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق التدریس، حق الزحمه، ساعتی، حق نظارت و پاداش‌های شوراهای حل اختلاف هزینه اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود و مشمول مفاد جزء ۵ بند (الف) این تبصره است و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.

منادی سفیدان یادآور شد: بر این اساس مواردی که سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت آن‌ها عمل نکرده «شامل پرداخت حق الزحمه و حق التدریس شاغلان و بازنشستگان» برای ۶ ماه معوق ۴ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان بوده، «مطالبات خرید خدمات آموزشی» ۸۵۹ میلیارد تومان، حق التدریس شاغلان و بازنشسته خردادماه ۱۴۰۱ حدود ۱۹۹ میلیارد تومان و مطالبات معلمان خارج از کشور ۸۵۵ میلیارد تومان که با افزایش نرخ دلار به ۹۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت جلوگیری از افت یادگیری در کرونا، ۱۹۴ میلیارد تومان برای برونسپاری، ۱۷۱ میلیارد تومان برای تصحیح اوراق و هزینه حوزه امتحانی و ارقام دیگری برای سنوات ارفاقی مدارس کودکان استثنایی، راهبران آموزشی، آموزش سرباز معلمان، خدمات رفاهی کارکنان، کمک هزینه مهدهای کودک و حق الزحمه نوبت دوم مدیران و معاونین پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: مجموعا رقم ۱۰ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان مطالبات آموزش و پرورش بوده که این ارقام پرداخت نشده است.

وی افزود: در نشست امروز توضیحات سازمان برنامه و بودجه با دقت بررسی و مقرر شد جهت تصمیم گیری و رأی گیری در این خصوص جلسه دیگری با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار و پس از استماع نظرات سازمان برنامه رأی گیری در این رابطه انجام شود.

منادی سفیدان تأکید کرد: چنانچه کمیسیون و سپس صحن مجلس به این نتیجه برسد که استنکاف از قانون صورت گرفته پرونده ماده ۲۳۴ این موضوع، به قوه قضاییه ارجاع و خارج از نوبت به این موضوع رسیدگی می‎‌شود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • ابراهیم ارسالی در

    مطالبات رتبه بندی چی میشه ؟

  • ناشناس ارسالی در

    اینهای که فرمودیداینقدربرای دوره کرونا وفعلا پس چطورمادردوره کروناتدریس اضافه کردیم چیزی به ماندادن

  • ایمان ارزانش ارسالی در

    سازمان برنامه و بودجه سالهاست این بلا را سر چندرغاز حقوق معلمان میاره و اضافه کا ری که طرف دو شیفت برمیداره میره برای سال بعدی!!!!!! تسهیلات معلم صفره یک ریال تس هیلات کارمندی به ما بزرگ ترین و تاثیرگذا رترین گروه کارمندی تعلق نگرفته و نخواهد گرفت!!!!!

  • ایمان ارزانش ارسالی در

    آموزش و پرورش ایران را به جایی می رسانید که در آینده یک شغل کاملا زنانه می شود و مردان به خاطر کمترین حقوق و زیرصفر بودن تسهیلات این شغل وارد آن نخواهند شد
    از موقعی که اینترنت به گوشی موبایل رسی ده فقط فقط در مورد چندرغاز معلمان صحبت م یشه انگار ما 16 سال درس نخواندیم تا دانش گاه دبیری قبول شویم!!!!!! انگار فقط وقتی حق معلم مثل بقیه باید طبق قانون اساسی ب ه موقع پرداخت بشه پول داخل خزانه موجود ن یست!!!!!! امسال هم انتخابات نزدیکه که نم ایندگان مجلس صحبت زیاد می کنند وگرنه 3 س ال پیش چی!!!!!

  • ایمان ارزانش ارسالی در

    با این چندرغاز حقوق معلم بدون یک ریال تسهیلات کارمندی که فقط به معلم تعلق نمیگیره وگرنه به همه چه خانه سازمانی چه درست کردن منزل براشون چه وام مسکن چه کارتهای اعتباری تعلق میگیره
    ما انگیزه ای برای کار کردن نداریم چون حتی اضافه کار ساعتی مان که باید ماهانه واریز بشه سالهاست به سالهای بعد موکول میشه و همیشه یک ماه و نیم اش خورده میشه.دوران کرونا هم با اینکه از جیبمان پول نت می دادیم 37 درصد حق مان بعد از یک سال و نیم داده میشد!!!!!! سالهاست با برنامه سران ما به معلم ظلم می کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها