|
کدخبر: 291213

مشکل جدی آموزش و پرورش در ۱۴۰۲

یک نماینده مجلس گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته و حتی سهم آن از کل بودجه کشور یک درصد بیشتر شده است.

آموزشی مشکل جدی آموزش و پرورش در ۱۴۰۲

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ به تشریح چالش‌های بودجه‌ای وزارت آموزش و پرورش در سال جاری پرداخت.

حسین حق‌وردی با اشاره به افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته و حتی سهم آن از کل بودجه کشور یک درصد بیشتر شده اما چالش‌های وزارت آموزش و پرورش به قدری اساسی و زیاد است که هر میزان افزایش هم آن را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری صرف می‌شود افزود: تنها ۲ درصد از بودجه وزارت آموزش و پرورش برای مسائل دیگر اختصاص پیدا می‌کند به طوری که بنا بر گفته معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی و تجهیر مدارس‌، با بودجه امسال ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا کلاس‌های فرسوده در کشور را تخریب و بازسازی کنند؛ این همان عمق چالش است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: بر این اساس با توجه به محدودیت‌های منابع بودجه‌ای،‌ انتظار می‌رود دولت به دنبال روش‌های متفاوتی برای تامین منابع مالی آموزش و پرورش باشد که از جمله آن بحث مولدسازی است. فکر می‌کنم این روش می‌تواند برای تامین بخشی از هزینه‌های آموزش و پرورش موثر باشد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها