|
کدخبر: 287715

روش های اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

آموزشی روش های اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان یکی از بهترین روش ها برای ورود به این کشور است. در این مقاله سعی کردیم تا تمام مواردی که نیاز است در مورد اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بدانید را گردآوری کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

با توجه به اینکه سن شما هنگام اقدام برای ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است و برای چه مقطعی اپلای می‌کنید، چند نوع ویزای تحصیلی انگلیس وجود دارد. برای افراد، از سن 4 تا 17 سال Child student visa صادر می‌شود. اما برای افراد بالای 18 سال که برای کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام می‌کنند، General student visa یا Tier 4 visa صادر می‌شود. همچنین برای افراد بالای 18 سالی که برای دکتری اپلای می‌کنند ویزای Tier 2 visa صادر می‌شود. ویزای Tier 4 visa از نوع ویزاهای کاری است و مقطع دکتری نوعی کار به حساب می‌آید. افراد زیر ۱۷ سال قطعا برای مدارس انگلیس اقدام می‌کنند در حالی که افراد بالای ۱۸ سال برای کالج یا دانشگاه‌های انگلستان.

مراحل گام به گام اقدام برای ویزای تحصیلی انگلستان

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چند مرحله دارد. در این مقاله می‌خواهیم تمام مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس را گام به گام با هم مرور کنیم. اولین قدم در این مسیر تهیه، تکمیل و ترجمه مدارکتان است. در مرحله بعد باید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. رشته‌ای که انتخاب می‌کنید باید ارتباط نزدیکی با رشته مقطع قبلیتان داشته باشد. در مرحله بعد باید دانشگاه‌هایی که رشته مورد نظر شما را ارائه می‌دهند پیدا کنید.

قطعا همه دانشگاه‌ها، همه رشته‌ها را در همه مقاطع ندارند. بعد از تهیه لیست دانشگاه‌های مورد نظرتان، برای این دانشگاه‌ها اپلای کنید. به محض اینکه از یکی از آن‌ها پذیرش گرفتید، فرایند اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان آغاز می‌شود. وقتی موفق به گرفتن پذیرش شدید، همراه با نامه پذیرش شما، مدرک بسیار مهمی نیز صادر می‌شود. این مدرک CAS نام دارد. در این مدرک، مشخصات شما و مدارکی که باید در آینده ارائه دهید ذکر شده است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک هویتی شامل:

  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • عکس
  • مدارک مربوط به وضعیت خدمت

مدارک تحصیلی شامل:

  • مدارک مقاطع قبلی
  • ریزنمرات
  • نمره زبان
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه

مدارک مالی؛ حساس‌ترین مدارک

مدارک مالی از جمله مدارک بسیار حساس در روند ویزای تحصیلی انگلستان هستند. به طور کلی شما باید به اندازه یک سال هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس را به مدت حدود یک ماه در حساب بانکی خود دست نخورده نگه دارید. از این حساب بانکی، نامه تمکن مالی شما تهیه می‌شود. پس شما حق برداشت از این حساب را ندارید. این نامه برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بسیار حیاتی است. همچنین مدارکی مانند سند ملک یا سهام شرکت از جمله مدارک مالی هستند که به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بسیار کمک می‌کنند.

هزینه و زمان برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

یکی از سوالات مهم متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان این است که در چه زمانی برای این ویزا اقدام کنند؟ به طور کلی شما حداکثر 6 ماه قبل از شروع کلاس‌هایتان در انگلستان می‌توانید برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. اگر مدارکتان کامل باشد و در مورد تمکن مالی مشکلی نداشته باشید، بهتر است به محض دریافت نامه CAS برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید.

توجه داشته باشید که حدود ۳ هفته تا یک ماه زمان لازم است که به درخواست ویزای شما پاسخ داده شود. از طرفی در مورد هزینه نیز شما باید بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پوند برای درخواست ویزا هزینه پرداخت کنید.

ویزای تحصیلی انگلستان تا اقامت این کشور

یکی از دغدغه‌های متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان، اقامت پس از تحصیل در انگلستان است. همانطور که قبلا گفتیم شما پس از اتمام تحصیلتان در انگلیس، اجازه ۲ سال اقامت دارید. این اقامت با تبدیل ویزای تحصیلی شما به ویزای فارغ‌التحصیلی به‌دست می‌آید. این رقم در اکثر کشورها فقط یک سال است. در این ۲ سال شما باید به دنبال کار بگردید. نکته مهمی در مورد کار بعد از تحصیل در انگلستان وجود دارد. اینکه کار شما باید مرتبط با رشته تحصیلیتان باشد. اگر بتوانید کار پیدا کنید، می‌توانید نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. شما در دورانی که کار می‌کنید از حقوقتان مالیات پرداخت می‌کنید.

images_1675679374_63e0d68eaa391.jpg

جزییات مهم مربوط به خطر ریجکتی ویزای انگلستان

مدارک مالی

اولین مسئله حساس مدارک مالی شماست. درست است که شما با ارائه نامه تمکن بانکی ثابت می‌کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های خود در انگلیس بربیایید اما این کافی نیست. سفارت انگلستان باید مطمئن شود که شما پس از اتمام تحصیلتان در این کشور، به کشور خود بازمی‌گردید. به همین دلیل ارائه مدارکی مانند سند ملک، ماشین یا سهام بسیار عالی هستند.

اعتبار دانشگاه

دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته‌اید نیز باید معتبر باشد. اگر دانشگاه شما نامعتبر باشد، شما با گرفتن مدرک بی‌ارزش آن می‌خواهید چه کنید؟ این در حالیست که برای تحصیل در آن دانشگاه کلی هم هزینه کرده‌اید! پس اخذ پذیرش از دانشگاه نامعتبر نشان‌دهنده قصد مهاجرت شما به هر قیمتی است. این زنگ خطر بزرگی برای آفیسر سفارت است.

گپ تحصیلی

بحث گپ تحصیلی از جمله بحث‌هایی‌‌ست که برای خیلی‌ها آشناست. به طور کلی نباید فاصله آخرین مدرک تحصیلی شما با اپلای کردنتان زیاد باشد. این موضوع از نظر سفارت توجیه‌پذیر نیست، مگر اینکه شما این فاصله را با کار کردن یا ارائه مدارکی مبنی بر شرایط خاص مثل بیماری توجیه کنید.

اطلاعات دقیق

نکته دیگر مربوط به مدارک شما و پر کردن فرم‌ها هنگام اخذ نوبت سفارت است. این اطلاعات باید کاملا دقیق و بدون غلط پر شوند. پس موقع پر کردن فرم‌ها و آپلود مدارک، دقت کافی داشته باشید.

شرایط سنی

یکی دیگر از موارد حیاتی که حتما باید به آن توجه کنید شرایط سنی است. البته که دانشگاه‌ها برای سن دانشجویان بین‌المللی محدودیت خاصی اعمال نمی‌کنند. اما موضوع مهم‌تر، سفارت است. از دید سفارت سن شما باید به مقطعی که برای آن اپلای می‌کنید همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت توجیه منطقی برای ویزا شدن شما وجود ندارد.

در واقع اگر شما با سن بالا برای مقاطع پایین اپلای کنید، از نظر آفیسر سفارت به معنی نیتی غیر از ادامه تحصیل در انگلستان است. برداشت آفیسر این است که قصد شما مهاجرت است و شما ادامه تحصیل را بهانه‌ای برای مهاجرت قرار داده‌اید. به همین خاطر توصیه می‌شود با توجه به سن خود برای مقطع متناسب اپلای کنید. سن مناسب هر مقطع چقدر است؟ در این جدول با هم به این موضوع نگاهی می‌اندازیم.

مقطع تحصیلی سن مناسب
مدرسه زیر ۱۸ سال
کارشناسی تا ۲۱ سال
کارشناسی ارشد تا ۲۵ سال
دکتری محدودیت خاصی وجود ندارد.

images_1675679397_63e0d6a5af954.jpg

امکان اپلای، بدون مدرک زبان

مدرک زبان برای بسیاری یکی از دشواری‌های فرایند اپلای است. اگر می‌خواهید بدانید که بدون مدرک زبان هم می‌شود برای دانشگاه‌های انگلستان اپلای کرد یا نه، باید بگوییم بله، می‌شود! اما جزئیاتی دارد که باید بدانید. بیشتر دانشگاه‌های انگلستان مدرک آیلتس با حداقل نمره خاصی را از شما می‌خواهند. این مدرک در کنار مدارک دیگر باید آپلود شود.

سخن پایانی

مزایای تحصیل در انگلستان به قدری بالا است که افراد بسیاری دوست دارند در این کشور درس بخوانند. قدم اول برای تحصیل در خارج از کشور داشتن اطلاعات کافی در مورد کشور مقصد است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان مای آرمان کمک بگیرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها