|
کدخبر: 282232

هشدار جدی نماینده مجلس به معلمان

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای برای تعمیق باورهای غلط بین دانش‌آموزان، گفت: آموزش سواد رسانه‌ای در آموزش و پرورش و مدارس باید جدی گرفته شود.

حسین رئیسی نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در هفتادمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر بسیار دقیقی در رابطه با فرهنگ دارند و آن را به منزله هوا در جامعه معرفی می‌کنند و همانطور که مستحضر هستید هر چیزی که آلوده شود می‌توان آن را جایگزین کرد اما در صورت آلوده شدن هوا امکان جایگزینی وجود ندارد و آسیب‌ها به حداکثر می‌رسد.

وی افزود: امروزه با ابزارهای قوی و رسانه‌های معاند فضای فرهنگی کشور دچار آلودگی‌هایی شده و این آلودگی‌‌ها موجب شده که به احکام قطعی دین و ضروریات شریعت نیز تعرض و حمله‌هایی انجام شود و ما شاهد باشیم که با تغذیه فکری فرزندان ما از خارج از مرزها انجام شود.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، عنوان‌کرد: تاثیرات کارهای فرهنگی با مرور زمان خود را نشان می‌دهند و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در کوتاه مدت برداشتی از کارهای فرهنگی را مشاهده کنیم.

وی بیان‌کرد: تاثیرات کار فرهنگی قابل اندازه گیری و خط‌کش گذاشتن نیست بنابراین باید تمرکز روی این حوزه بیشتر باشد تا عقب‌ماندگی‌ها نیز جبران شود.

حسین رئیسی ادامه‌داد: تولید محتوای فرهنگی‌ که در داخل کشور انجام می‌شود به هیچ عنوان قابل قیاس با حجم تولیدات ضد فرهنگی که توسط دشمنان نیست و باید در این حوزه نیز فکری شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید‌کرد: سواد رسانه‌ای در نوجوانان و جوانان بسیار پایین است و همین امر موجب می‌شود داده‌های غلط و غیر واقع را به سهولت قبول کنند از این رو لازم جهت تقویت سواد‌رسانه‌ای این نسل تلاش‌هایی انجام شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در سال‌های گذشته درسی تحت عنوان سواد‌ رسانه‌ای در مدارس تدریس شد اما حضور دانش‌آموزان در آن را اختیاری قرار داده بودند و همین امر باعث می‌شد که خیلی‌ها اصلا در آن شرکت نکنند در حالی امروزه آموزش سواد رسانه‌ای یک ضرورت است و آموزش و پرورش باید آن را جدی بگیرد.

حسین رئیسی تصریح‌کرد: آموزش و پرورش و محیط مدرسه فضایی است که امروز با بیشترین هجمه‌ها بر علیه فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی مواجه شده است و در همین میدان هم باید با منطق و ارزش‌های منطبق بر فطرت از داشته‌های خود دفاع کنیم.

 

منبع: تسنیم
  • علی ارسالی در

    آقای به اصطلاح نماینده تو وامثال تو برای آموزش وپرورش الخصوص برای فرهنگیان ودان ش آموزان چه کردیدحتی نتوانستید رتبه بندی رادرشان ومنزلت معلم تصوب وبراجرای آن نظ ارت کنید مثله شده دارید تحویل فرنگیان می دهید
    شما سکوت کنید بهتر تااظهارن ظرکنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها