|
کدخبر: 281286

کنکور نظام آموزشی را بیچاره کرد

وزیر آموزش و پرورش از نمایندگان مجلس خواست تا کار آموزش و پرورش را به کنکور گره نزنند چرا که کنکور به معنای واقعی در سال‌های اخیر آموزش و پرورش را بیچاره کرده و نتوانسته در مسیر تعلیم و تربیت راهگشا باشد.

آموزشی کنکور نظام آموزشی را بیچاره کرد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به نخ تسبیحی می‌ماند که اگر پاره شود، دانه‌های آن همه جا پراکنده خواهد شد و ما نمی‌توانیم نسبت به جمع کردن آنها اقدام کنیم بلکه بهتر است همچون دانه‌های تسبیح تمام اهداف آموزش و پرورش در کنار هم به درستی قرار گرفته و چینش واقعی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ما روی کتب درسی کار عالمانه و عاقلانه را انجام می‌دهیم و به دور از روزمرگی‌ها و تغییرات زودگذر، به دنبال برطرف کردن ضعف‌های گذشته هستیم چرا که باید این ضعف‌ها به شکل درست و صحیح برطرف شود.

نوری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: حوزه پرورشی باید نسبت خود را با اولیای دانش‌آموزان، رسانه، فناوری‌های جدید، مسجد، هیات‌های مذهبی و… به خوبی تعیین کند تا ما بتوانیم بر اساس نقشه ترسیم شده، تربیت دانش‌آموزان را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هر مدرسه باید بر اساس نقشه طراحی شده و با یک نسخه درست در تربیت دانش‌آموزان ورود پیدا کنند و ما در تقویت محتواهای آموزشی باید از ظرفیت‌های همه پژوهشگران و پژوهشگران استفاده کنیم.

نوری ضرورت توجه به امر ارزشیابی و آزمون دانش‌آموزان را در مراحل مختلف یادآور شد و گفت: این ارزشیابی باید به شکل کیفی و درست انجام شده و به دور از نگاه مچ‌گیری، فرصت خوبی را برای تعالی دانش‌آموزان فراهم کند.

وی گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان در کشور اجرا می‌شود وخوشبختانه این طرح تا کنون به خوبی پیش رفته است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: مدرسه‌ها باید فضای شاد و آرامش برای دانش‌آموزان و خانواده داشته باشد و حتی در ساعات غیرتعطیل هم درب مدارس برای حضور خانواده‌ها و دانش‌آموزان باز باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها