|
کدخبر: 277612

فضای مجازی محتوای غربی را به دانش‌آموزان منتقل کرد

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم توجه به سواد رسانه‌ای در مدارس گفت: محتواهای درسی کشور نیازمند بازنگری است.

 مهدی کاظمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اتفاقات اخیر، اظهار داشت: دانش‌آموزان نسل جدید به دلیل اینکه در فضای مجازی بیشتر حضور داشتند و محتوا‌ها و مطالب را کنترل نشده مطالعه کردند، تحت تاثیر تفکرات غرب قرار گرفتند.

وی افزود: نیاز است محتواهای درسی بازنگری شود و ناظر به اتفاقات اخیر سعی شده که اردوهای تربیتی و جهادی برگزار شود و زمینه‌های در این اردوها فراهم شود تا تفکر و موارد دینی و سواد رسانه‌ای بیشتر مورد بررسی و تعلیم قرار گیرد.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در این سند تمامی دغدغه‌هایی که برای سیستم آموزشی کشور وجود دارد دیده شده و باید در راستای آن حرکت کرد.

کاظمی تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در سیستم آموزشی باید به آن توجه لازم صورت پذیرد، لزوم تربیت دینی دانش‌آموزان در کنار آموزش است و این موضوع مهم به صورت ویژه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال دور کردن دانش‌آموزان از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی در ارتباط با این توطئه دشمن و خنثی کردن آن داشته باشیم.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش به مطالب بیان شده از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اشاره کرد و گفت: موارد مطرح شده حتما برای بهبود سیستم آموزشی کشور در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر