|
کدخبر: 276401

بدهی آموزش و پرورش به سازمان اوقاف پرداخت می‌شود

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۵۲۰۰ ملک وقفی در این وزارتخانه از تفاهم مشترک با سازمان اوقاف برای حل مشکلات خبر داد.

آموزشی  بدهی آموزش و پرورش به سازمان اوقاف پرداخت می‌شود

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف طلب‌هایی را از آموزش و پرورش دارد و به دنبال این هستیم از طریق ظرفیت دولت و اوراقی که می‌تواند در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی کند، بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: حتما بدهی آموزش و پرورش به سازمان اوقاف را پرداخت می‌کنیم اما تلاش می‌شود این کار از طریق اوراق باشد. بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ ، ۱۹۰ هزار میلیارد تومان است که ۲.۷ درصد آن در بخش سایر و در اختیار وزیر است و مابقی آن یعنی حدود ۹۷.۳ درصد به حقوق، مزایا و مسائل جاری اختصاص دارد.

احمدی لاشکی ادامه داد: در بودجه درآمد اختصاصی چندانی برای آموزش و پرورش متصور نیستند و امسال ۶ هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی از طریق فروش املاک مازاد در نظر گرفته شده است، بنابراین پرداخت بدهی از طریق اوراقی که دولت می‌تواند پیش‌بینی کند، امکان‌پذیر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: ۵۲۰۰ ملک اوقافی داریم که بخشی از آن دچار مشکل است و تلاش می‌کنیم در تفاهم‌نامه مشترک با سازمان اوقاف بخشی از مشکلات حل شود‌.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها