|
کدخبر: 273790

نامه قالیباف درباره معلمان طرح مهر آفرین

محمدباقر قالیباف طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، ایراد آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی به نفع معلمان «طرح مهر آفرین» را تشریح کرد.

آموزشی نامه قالیباف درباره معلمان طرح مهر آفرین

در نامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور آمده است:

بسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم.

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیات محترم وزیران به شماره هـ ۶۰۱۵۱ ت/۸۱۸۴۳ مورخ ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ موضوع «اصلاح آئین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان» متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدور ماده واحده و تبصره ۴ الحاقی به قانون نحوه اجرا اصول ۸۵ و یکصد و سی و هشت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی و ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است ملغی الاثر خواهد بود.

«به رغم آنکه طبق ماده «۴۵» قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- استخدام را صرفاً شامل استخدام رسمی و پیمانی دانسته که با طی و تکمیل فرآیند استخدام عهده‌دار خدمت در دستگاه‌های اجرایی می‌گرداند، لکن به موجب تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری که حکم آن مجدداً در ماده (۵۲) همین قانون مورد تأکید قرار گرفته است، و از آنجا که بند «۱» ماده (۲) قانون نظام رتبه‌بندی معلمان -مصوب ۱۴۰۰-، معلمان را با وصف اعم کلمه مشمول نظام رتبه‌بندی می‌شمارد، علیهذا، حکم مقرر در بند «۳» مصوبه اصلاحی ناظر به الحاق یک تبصره به عنوان تبصره «۴» به ماده (۳) مصوبه که مقرر می‌دارد: «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود»، از این حیث که معلمان مشمول تبصره «۲» ماده (۳۲) و ماده (۵۲) همین قانون و دیگر موارد مانند آن را دربرنمی‌گیرد،  مغایر قانون است.»

محمد باقر قالیباف

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • محمد ارسالی در

    غم نامه
    عرض سلام و ادب محضر همه د وستان بنده دانشجوی دکترای الهیات فقه و ح قوق اسلامی، سال ۹۰ در آزمون قوه قضاییه ش رکت نموده و به سرعت تمام مراحل گزینش را طی و در دادسرای استان به طور رسمی مشغول به کار شدم. (خاطرم هست به حدی مامور تشکی ل پرونده و گزینش قوه قضاییه بنده وسایر ق بول شدگان را تحویل میگرفت که بنده به این اقدام ایشان شک کردم. پرسیم آقا: استخدام ما دولتی هست؟ ناراحت شد و گفت: دولتی چی ه؟ حکومت هست.) هنوز چند روز از اشتغال به کار بنده در قوه قضاییه نگذشته بود که با اطلاعیه ی جذب نیروها در وزارت آموزش و پ رورش آشنا شدم. به دلیل علاقمندی به تدریس و نیز اصرار اطرافیان و اینکه معلمی شغل شریفی هست و دادگاه با جرم و مجرم سروکار دارد، مراحل استخدامی آموزش و پرورش را طی و با علاقه مشغول خدمت به فرزندان این مر ز و بوم شدم به نحوی که به لطف خدا مثل اک ثریت همکارانم، جزء برترین های منطقه محل خدمت بوده ام. اما متاسفانه بجای اینکه بع د از ۵ سال مثل سایر همکاران و کارکنان دو لت، استخدام آزمایشی و رسمی بشوم، به دلیل اختلافات دولت یازدهم با دولت دهم، هنوز بعد از ۱۰ سال، پیمانی هستم و از بسیاری ا ز حقوق مثل رتبه بندی و واریزی های دیگر م حروم شده ام. تأسف از اینکه آموزش و پرورش ، زحمات ۱۰ سال از طلایی ترین زمان عمر ام ثال بنده که می توانستم در جایگاه قضاوت ی ا وکالت یا دفتر اسناد رسمی مشغول بکار شو م را نادیده گرفت و کاری کرد که با شش میل یون و پانصد هزار تومان حقوق، شرمنده زن و بچه و مورد سرزنش دوستان خود که اکثرا قا ضی و وکیل هستند قرار گیرم. تاسف بیشتر ای نکه در ۸ سال دولت یازدهم و دوازدهم، باوج ود کینه ای که این دولت با دولت دهم داشت و با تبدیل وضعیت همکاران بنده مخالفت می نمود، باز مسئولین مربوطه در دولت مذکور، در ظاهر، جانب انصاف را رعایت و در کلام و برخورد با همکاران اینجانب مثل سایر کارک نان عمل نمودند اما دولت سیزدهم به محض شر وع طرح رتبه بندی، برخلاف قانون مجلس و با یک عمل نسنجیده و واهی، نه تنها این ۱۰۰ هزار نفر معلم را که اکثرا جزء نخبگان و م علمین نمونه و کارآمد آموزش و پرورش بوده و بعضا بیش از ۱۸ سال سابقه دارند را از ط رح رتبه بندی خارج کرد، بلکه انگ جذب غیرق انونی و لزوم شرکت در آزمون را هم به آنها چسباند و موجبات ناراحتی ۱۰۰ هزار همکار فرهنگی، خانواده های ایشان و به طور گسترد ه تر همه وابستگان به ایشان را فراهم نمود . این غم نامه را نوشتم که برسد به دست مس ئولین آموزش و پرورش، شاید به وظیفه خود د ر قبال زیردستان عمل کرده و به حقوق تضییع شده آنها رسیدگی و بیش از این موجبات نار ضایتی اقشار جامعه از عملکرد دولت مردمی ر ا فراهم ننمایند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها