|
کدخبر: 269536

صلاحیت معلمان در رتبه بندی فرهنگیان باید لحاظ شود

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی وارد شده در بدو خدمت باید ارزیابی و نتیجه در رتبه‌بندی معلمان لحاظ شود، افرادی را جذب کنیم که صلاحیت معلمی را دارند و ویژگی‌های شخصیتی آنان با این شغل همخوانی دارد.

محسن زارعی در جمع رؤسای سنجش سراسر کشور در شهرکرد گفت: وزیر آموزش و پرورش معتقد است مرکز سنجش باید نقطه تحول آموزش و پرورش باشد.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این مرکز به عنوان چشم نظام آموزشی باید کار رصد و پایش را انجام دهد و مراقب باشد نظام آموزشی در شاخص‌ها دچار انحراف نشود.

وی ادامه داد: این مرکز مدام حال سیستم آموزشی را به مدیران و تصمیم‌سازان انتقال می‌دهد.

پایش کیفیت آموزشی برخط می‌شود

زارعی با بیان اینکه رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس شاخص‌های کیفی انجام شده و در حال تکمیل است، توضیح داد: وقتی گزارش پایش‌ها به دست مدیران می‌رسد اطلاعات تا حدی کهنه شده و از زمان تصمیم‌گیری بر اساس آن گذشته است.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای رفع این نقص تصمیم داریم پایش را برخط کنیم تا اطلاعات به‌روز در اختیار مدیران باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: پایش‌ نباید صرفا به شاخص‌ها محدود شود و حتما باید پیامدها و خروجی آموزش و پرورش هم پایش شود.

افرادی را جذب کنیم که صلاحیت معلمی را دارند

زارعی با بیان اینکه نیروی انسانی وارد شده در بدو خدمت باید ارزیابی و نتیجه در رتبه‌بندی معلمان لحاظ شود، افزود: افرادی را جذب کنیم که صلاحیت معلمی را دارند و ویژگی‌های شخصیتی آنان با این شغل همخوانی دارد.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، پایش کیفیت صرفا بر اساس نمرات دانش‌آموزان را خطا دانست و بیان داشت: در پی آنیم که سکوی استعدادیابی ایجاد کنیم و وضعیت دانش‌آموز و تمام احوالاتی که از او دریافت می‌کنیم از شروع تا پایان دوران تحصیل در قالب پرونده‌ای در اختیار داشته باشیم.

وی در پایان گفت: این امور تنها به عهده مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نیست و مرکز باید نقش هماهنگ‌کننده سایر واحدها را داشته باشد.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    از شما عزیزان می خواهم اگر معلم خوب می خ واهید باید استاد خوب در دانشگاه توانا با شه و رتبه بندی را اغاز کنید این همه دل م یزنید شما کارابراتوری هستید دلکو شما برق ربه موتور نمی رساند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها