|
کدخبر: 268052

جزئیات جدید درباره پذیرفته شدگان در آزمون آموزش و پرورش

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: در آزمون آموزش و پرورش که برگزار شد، ۲۶۰ نفر از فرزندان ایثارگران در این آزمون قبول و ۳۸ نفر استخدام شدند.

محمد ناظری در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای  ۳۵۵ گلزار شهدا و ۲ هزار و ۱۱۰ مزار شهید است که تاکنون ۳۴۱ گلزار و بیش از ۲ هزار و ۷۰ مزار شهید ساماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر جامعه ایثارگری در سراسر استان از خدمات و حمایت‌های این نهاد برخوردار هستند، گفت: در سه ماهه اول امسال ۶ نفر در استان شهید شدند که مراحل اداری آنها برای ثبت در لیست شهدا در حال انجام است.

این مسؤول گفت: ارتقا سطح علمی و آموزشی و توانمند سازی جامعه ایثارگری از اولویت های این نهاد است بطوریکه هم اینک این نهاد از ۲۱۸ نخبه برخوردار و یک هزار و ۱۵۹ نفر دانشجو و یکهزار و ۵۱۸ نفر دانش آموز شاهد و ایثارگر زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حال ادامه تحصیل هستند.

وی افزود: از مجموع ۱۰۵ مولفه خدمت به جامعه هدف ۲۵ مولفه به صورت الکترونیک ارائه می شود و با هدف حمایت های حقوقی و قضایی از ایثارگران و خانواده آنان، در سه ماهه امسال ۵۷ پرونده قضایی مربوط به جامعه ایثارگری پیگیری شده است.

ناظری گفت: ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  با عضویت ۱۹ دستگاه اجرایی به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را مورد توجه ویژه قرار داده است بطوریکه در ۱۰۰ روز گذشته ۱۵ موضوع مهم در این ستاد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی واگذاری زمین و مسکن به ۳۰۱  نفر از ایثارگران و خانواده آنان، سرکشی و دیدار با یکهزار و ۱۹۰ خانواده شهید و دیدار چهره به چهره با ۲۴۳ نفر از جامعه ایثارگری را از جمله خدمات و حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سه ماهه اول امسال ذکر کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان به اقدامات این نهاد در جهت ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: اکثر فرزندان شهدا استخدام شده اند، در سه ماهه امسال ۳۸ نفر از فرزندان ایثارگران استخدام شده و ۲۶۰ نفر نیز در آزمون آموزش و پرورش قبول شده اند.

وی گفت: ۲۸ یادواره شهید از سوی این نهاد در سه ماهه امسال برگزار شده این در حالیست که یادواره شهدا از سوی سپاه، ارتش و سایر نهادها نیز برگزار شده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها