|
کدخبر: 267703

تخصیص اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: از برکات سفر رئیس‌جمهور به استان‌های کشور اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بوده که مصوب شده و اجرایی خواهد شد.

آموزشی تخصیص اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی در آموزش و پرورش

یوسف نوری در جلسه شورای اداری این شهرستان، با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مردمان و مسئولان این منطقه و قدردانی از تلاش و مجاهدت معلمان در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اظهار داشت: جایگاه آموزش و پرورش باید روز به روز ارتقا یابد.

وی بر ضرورت توجه بیشتر و فعال شدن ظرفیت‌های نهفته استان کردستان به ویژه این شهرستان تأکید کرد و افزود: اگر از پتانسیل‌های موجود به خوبی استفاده شود، تمام مشکلات مرتفع خواهدشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از برکات سفر رئیس‌جمهور به استان‌های کشور اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بوده که مصوب شده و اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در این سفر ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش کردستان اختصاص یافته که سه برابر اعتبارات نوسازی مدارس استان است.

وی از تلاش دولت سیزدهم برای رفع دغدغه‌های معلمان خبر داد و گفت: در دولت قبلی بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی وجود داشت و بودجه تمام طرح‌ها صرف و سر رسید اقساط اوراق ماهیانه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که با سرکار آمدن دولت جدید، علی‌رغم وجود این مشکلات، اما فعالیت‌ها و برنامه‌ها متوقف نشد و ذره‌ای از عزم دولت برای خدمت به مردم کاسته نشد.

نوری با بیان اینکه در این دولت کارها با برنامه‌ریزی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با تمام توان در حال انجام است، عنوان کرد: تعلیم و تربیت در دنیای کنونی با وجود تمام تهدیدها، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است اما ما با عشق و علاقه رسالت خود را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه دنبال اجرای عدالت و شفافیت هستیم، خاطرنشان کرد: بنده در ۹ ماه گذشته، دو بار به استان کردستان، سه بار خوزستان، چهار بار کرمان و استان‌های دیگر سفر کرده و از نزدیک مشکلات این حوزه را لمس و پیگیری کرده‌ام.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود "اجرای رتبه‌بندی معلمان" را یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم به منظور ارتقاء معیشت و منزلت معلمان عنوان و اظهار کرد: ارتقای سرانه مدارس و اختصاص تغذیه رایگان به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار را در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم.

نوری در پایان سخنان خود از خیرین خواست که در جهت مدرسه‌سازی در کشور و استان کردستان این حوزه را یاری و همانند همیشه حامی دانش‌آموزان و آموزش‌وپرورش باشند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر