|
کدخبر: 267541

زمان اجرای رتبه بندی معلمان از زبان وزیر

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و شخص رئیس جمهور از ابتدا پیگیر تصویب و ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان بودند و آغاز اجرای این قانون از ۳۱ شهریور ماه امسال خواهد بود.

آموزشی زمان اجرای رتبه بندی معلمان از زبان وزیر

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران: گفت لایحه رتبه بندی معلمان که دولت قبل ارائه کرده بود، لایحه‌ای بسیار ضعیف بود و متأسفانه طی ۱۰ سال هیچ اقدامی روی آن انجام نشده بود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که اجرای لایحه رتبه بندی یکی از شعار‌های رئیسی بود، در این دولت پیگیری و با آن موافقت شد. این لایحه یکی از دستاورد‌های بزرگ دولت محسوب می‌شود. از دستاورد‌های این لایحه ارتقای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی و عمومی معلمان و عدالت در پرداخت‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رقابتی که بین معلمان برای احراز رتبه‌ها اتفاق می‌افتد، شروع بسیار خوبی است تا ما بتوانیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنیم. شاید یکی از دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین، عدم تصویب قانون رتبه بندی معلمان بوده است.

نوری تصریح کرد: دولت و شخص رئیس جمهور از ابتدا پیگیر تصویب و ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان بودند و اکنون نیز پیگیر اجرای صحیح آن هستند.

وی با بیان اینکه کمیته‌های لازم و هیئت‌های ممیزی برای اجرای این قانون شکل گرفته اند، اظهار کرد: آغاز اجرای این قانون از ۳۱ شهریور ماه امسال خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در خصوص مدارس کانکسی، گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در تمامی کشور جمع خواهند شد و ما اعتباری برای هر کدام از آن‌ها در نظر گرفته ایم. اعتبار خوبی از طرف وزارت آموزش و پرورش، خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای این منظور در نظر گرفته شده است.

نوری تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای مدارس کانکسی شش هزار میلیارد تومان است که ما یک سوم آن را تأمین کرده‌ایم.

وی گفت در زمینه تأمین تأسیسات سرمایشی برای مدارس با توجه به گرمای هوا و فرسوده شدن تجهیزات و از طرفی کمبود اعتبار برای خرید این تجهیزات، مشکل داریم. تجهیزات گرمایشی ما نسبت به تجهیزات سرمایشی ما وضعیت بهتری دارد.

منبع: مهر
  • معلم ارسالی در

    ای دروغگو وزیر مگر نگفتید از ۳۱ شهریور سال گذشته حرفت را عوض کردی چقدر دروغ چقدر فریب خجالت بکش وزیر

  • کورش ارسالی در

    خدایا این دور تسلسل باطل کی به پایان میرسه از اول مهر در هر مناسبتی قول مناسبت بعدی رو میدن که کام فرهنگیان شیرین خواهد شد امسال قرار بود کارکنان استراحتی کوتاه بکنند وتا شروع کلاسها چهاردهم فروردين معلمان با دیدن احکام جدید شاد شوند نشد قول روز و چهلم!! معلم رو دادند اینم نشد قول نا پانزدهم خردادماه رو دادن اونم نشد تیرماه حال هم روز از نو و روزی از نوع شهریور و این بازی همنان ادامه دارد پدرصاحب مان در آمد قضاوت با شما ما رو چه فرض کردن

ارسال نظر