|
کدخبر: 267231

دعوت از رییس سازمان سنجش به کمیسیون آموزش درباره کنکور

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رییس سازمان سنجش آموزش کشور برای ارائه گزارشی از روند برگزاری کنکور ۱۴۰۱ به این کمیسیون دعوت می‌شود و درصورت احراز تخلف در آزمون سراسری مجلس به موضوع ورود می‌کند.

علیرضا منادی‌ سفیدان در پاسخ به این سوال که باتوجه حواشی مطرح شده درخصوص کنکور امسال آیا وزیر علوم و رییس سازمان سنجش برای پاسخگویی به سوال ها به این کمیسیون دعوت شده اند، اظهار داشت: تاکنون تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است چرا که مستنداتی مبنی بر تخلف در کنکور وجود ندارد.

وی افزود: طبق روال هرساله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بعد از برگزاری کنکور رییس سازمان سنجش و معاون فنی این سازمان با حضور در این کمیسیون گزارشی از برگزاری امن و صحیح آن به اعضا ارایه می دهند بنابراین اگر وقت اجازه دهد به احتمال زیاد این موضوع در دستور کار هفته آینده این کمیسیون قرار می گیرد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درخصوص واکنش مجلس درصورت احراز تخلف در کنکور گفت: فعلا تخلفی احراز نشده است اما هر زمان تخلفی احراز شود، مجلس به طور حتم به موضوع ورود و به شدت با آن برخورد می کند، به ویژه کنکور که برای کمیسیون آموزش هویت آموزش کشور محسوب می شود.

منادی یادآور شد: مجلس برای مراقبت از کنکور بازرس و ناظر دارد و تا به حال برداشت ما این نبوده که مشکلی در روند برگزاری آزمون سراسری ایجاد شده است، به هر حال با دعوت از رییس سازمان سنجش این موضوع بررسی می شود بنابراین اگر شکایتی مطرح شده باشد، قطعا رسیدگی می کنیم.

به گزارش ایرنا، در روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه هشتم تیرماه تا ۱۱ تیرماه زمزمه هایی مبنی بر وقوع تخلف و تقلب در کنکور سراسری امسال به خصوص در رشته پُرداوطلب و پُرطرفدار علوم تجربی و همچنین وقوع اشتباه برای برخی داوطلبان علوم انسانی در فضای مجازی و در گفت و گوهای داوطلبان و خانواده ها شنیده شد.

همچنین عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش از شناسایی ۷۰ مورد تخلف در آزمون های گروه های هنر، علوم انسانی و ریاضی و همچنین ۴۵۰ مورد تخلف در آزمون گروه علوم تجربی خبر داده است.

به گفته وی، عوامل یک تیم فروشنده وسایل الکترونیکی برای تقلب در کنکور که دامنه فعالیت آنها از آذربایجان تا خراسان گسترده بود نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

در پی این حواشی شیوا قاسمی‌پور دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سازمان سنجش موظف است که درباره اتفاقات اخیر کنکور گزارش بدهد. بر همین اساس پیگیر مسایل پیش آمده برای کنکور امسال هستم، تمام تخلفاتی که این روزها درباره کنکور گفته می‌شود را مد نظر داریم و دنبال مستندات آن هستیم.

وی یادآور شد: نامه‌ای برای عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش نوشته تا وی به کمیسیون آموزش مجلس درباره حواشی کنکور گزارش کاملی بدهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: رونوشت این نامه را برای وزیر علوم و رییس کمیسیون آموزش مجلس هم فرستاده است. 

بر اساس آخرین آمارها، آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر بیشتر داوطلب داشت، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانستند علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) بود.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه هشتم، پنجشنبه نهم، جمعه دهم و شنبه یازدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر