|
کدخبر: 266064

امکان ویرایش معدل برای کنکوری ها فراهم شد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: امکان ویرایش معدل و سهمیه‌های کنکور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته فراهم شد.

احسان جمالی گفت: ۱۵ درصد از ظرفیت معدل در کنکور با آزمون و سوابق تحصیلی تاثیر ندارد و نمرات دروس آموزش و پرورش در کنکور موثر هستند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: نمراتی که آموزش و پرورش در ۲۰ تیر در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهد از طریق سایت سنجش به داوطلبان اعلام خواهد شد.

او گفت: اصلاح یا ویرایش معدل و سهمیه‌های کنکور برای رشته‌های با سوابق تحصیلی در زمان دریافت کارنامه، در زمان انتخاب رشته وجود دارد و ملاک مرحله نهایی اصلاح معدل داوطلب است. توصیه اکید می‌کنم که داوطلبان حتما معدل خود را به درستی اصلاح کنند. در غیر این صورت در زمان قبولی پذیرش آن‌ها در کنکور لغو خواهد شد.

او گفت: اگر تمام سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری به صورت کامل وجود داشته باشد ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور موثر خواهد بود. در صورتی که سابقه تحصیلی وجود نداشته باشد، مابقی به نمره کنکور اختصاص می‌یابد و داوطلبان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها باید تنها دروس عمومی را مطالعه کنند. اگر سوابق تحصیلی نداشته باشند ۱۰۰ درصد با نمره کنکور ارزیابی خواهند شد.

او گفت: داوطلبان گروه ریاضی در کنکور‌های سراسری نسبت به سال‌های قبل یا ثابت بوده اند یا به صورت نزولی دیده شده اند. پذیرش زیرشاخه‌های علوم پایه، فیزیک و... از طریق ریاضی انجام می‌شود و مشکل جدی را به صنعت کشور وارد کرده است.

او گفت: عمده ظرفیت‌های کاری در گروه ریاضی است؛ چرا که ظرفیت ۲ تا ۲ و نیم برابر تعداد داوطلبان است و رقابت در این زمینه تنها برای رشته محل‌های پرطرفدار در دانشگاه‌ها و رشته‌های خاص است و در گروه تجربی دقیقا برعکس این قضیه اتفاق می‌افتد.

جمالی گفت: در سال‌های اخیر چندین رشته علوم انسانی مانند حقوق، روان شناسی و مدیریت مالی‌های جدید برای کنکور سراسری مورد استقبال داوطلبان قرار گرفته اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر