|
کدخبر: 263191

برنامه ویژه آموزش و پرورش درباره سواد آموزی

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای ریشه‌کنی بی‌سوادی برنامه‌های مهم در دستور کار دارد که اجرای طرح توسعه سواد دختران و زنان عشایر یکی از آنها است.

تا قبل از تشکیل نهضت‌ سواد‌آموزی در کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد تنها با ۲۸ درصد باسوادی یکی از محروم‌ترین مناطق کشور به شمار می‌رفت.

با تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام(ره) اقدامات زیادی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه مناطق کشور آغاز شد و با تلاش‌های که در طی چهار دهه عمر انقلاب برگزار شد نرخ باسوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۹۰ درصد است.

با وجود آمار خوب و رضایت‌بخش از باسوادی مردم اما ماموریت نهضت سواد آموزش هنوز به اتمام نرسیده و تلاش‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی همچنان ادامه دارد.

معاون نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با اشاره به اینکه دولت مصمم به ریشه‌کنی بی‌سوادی در همه نقاط استان است، گفت: دولت برای ریشه‌کنی بی سوادی در تمام مناطق استان به ویژه نقاط  روستایی و عشایری تمام توان خود را گذاشته و فضایی آرام برای رسیدن به خط پایان بی‌سوادی برای افراد در مناطق عشایری این استان فراهم کرده است.

سید حمزه باقری‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر برنامه‌های مختلفی برای توسعه سواد به ویژه در مناطق محروم روستایی و عشایری انجام گرفته و شاهد افزایش چشمگیر نرخ باسوادی در این مناطق هستیم‌.

وی با اشاره به طرح توسعه سواد دختران و زنان عشایر کهگیلویه و بویراحمد برای شتاب‌بخشی به سوادآموزی گفت: مهمترین رسالت و ماموریت سواد آموزی، شناسایی اولیای بی سواد،جذب و ارزشیابی آنها است.

باقری با تاکید بر ترغیب اولیای بی‌سواد به فراگیری علم و دانش توسط مدیران مدارس افزود: مدیران مدارس در امر شناسایی، جذب و آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌ آموزان باید تلاش ویژه‌ای نشان دهند.

وی نقش مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان در مباحث آموزشی و تربیتی  را مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: مدیران می‌توانند ضمن گفت‌وگو و تعامل با والدین دانش‌آموزان آنان را به استفاده  از بستر مناسب ایجاد شده در سازمان نهضت سوادآموزی و فراگیری علم ، ترغیب و تشویق کنند.

معاون نهضت سوادآموزی از مدیران مدارس خواست تا با شناسایی، جذب و اخذ مدارک لازم نسبت به نام نویسی اولیای بی سواد در سامانه سوادآموزی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر و سریعتر این طرح ،راهبران آموزشی  آماده همکاری با حوزه سواد آموزی هستند‌.

منبع: فارس

ارسال نظر