|
کدخبر: 231439

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره تحصیل این دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش از تلاش این وزارتخانه برای رفع مشکلات تردد دانش آموزان و معلمان مناطق محروم با پرداخت بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی به ادارات کل آموزش و پرورش گفت. از سوی دیگر آمار کودک همسری در ایران روز به روز افزایش می یابد و این افزایش آمار نگرانی رشد آمار کم سوادی یا بی سوادی افرادی که در سن پایین در کشور ازدواج می کنند را افزایش می دهد. وزیر آموزش و پرورش در مورد برنامه های این وزارتخانه برای دور کردن کودک همسران از ترک تحصیل و یا کم سوادی نیز توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه می توانید بخوانید.

آموزشی خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره تحصیل این دانش آموزان

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که مناطقی در کشور وجود دارد که تردد معلمان و دانش آموزان با مشکلات خطرناکی  مواجه است و اصطلاحا صعب العبور است، برای تسهیل تردد در این مسیر ها بین وزارت آموزش و وزارت راه چه برنامه ریزی هایی شده است، گفت: طبق گزارشی که مسئولین امر به بنده داده‌اند در خصوص تردد دانش آموزان مناطق محروم روستایی، از محل اعتبارات هزینه‌ای ردیف ۴-۱۲۷۵۰۰" طرح جامع حمایت و ارتقاء پوشش تحصیلی مناطق محروم" با عنایت به تخصیص ۱۶ درصدی سازمان برنامه و بودجه کشور طی ۹ ماه گذشته سال جاری به ردیف یاد شده مبلغ ۶۱۰ میلیارد تومان به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها بابت تامین ایاب ذهاب دانش آموزان محروم روستایی ابلاغ اعتبار شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین از محل اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغ ۲۶ میلیارد تومان به حساب مدارسی که دانش آموز استفاده کننده از سرویس روستایی دارند واریز شده  است ادامه داد:  البته بنده پیگیری خواهم کرد که این منابع و اعتبارات در محل خودش هزینه شده باشد».

شرایط ادامه تحصیل کودک همسران در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه رشد ۱۰.۵ درصدی کودک همسری در میان دختران ۱۰ تا ۱۴ سال داشتیم، برای ادامه تحصیل دختران چه برنامه هایی دارید، چون سنشان کم است مدارس بزرگسال نمی توانند بروند و مدارس عادی هم امکان ثبت نام ندارند، گفت: تعیین سیاست‌ها و رویه‌ها در بحث کودک‌همسری، فراتر از وزارت آموزش و پرورش است، اما آموزش و پرورش باید در مسیر افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل به چرخه تحصیل  در دوره های مختلف تحصیلی از تمام ظرفیت وامکانات خود استفاده کند وازآنجا که موضوع ازدواج از مباحث بسیار مهم وحائز اهمیت است منعی برای ادامه تحصیل  متاهلین قائل نشده است.

وی افزود: در راستای ادامه تحصیل دانش آموزان متاهل به موجب ماده ۶۹آیین نامه اجرایی مدارس  مصوب چهل و یکمین (۴۱) جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ ۱۰/۵/۱۴۰۰ -دانش آموزان ازدواج کرده می توانند با رعایت شئونات دانش آموزی و اصول اخلاقی و تربیتی با دیگر دانش آموزان مانند سایرین در مدارس روزانه ثبت نام و به تحصیل ادامه دهند.

تبصره: در صورتی که به تشخیص شورای مدرسه مفاد این ماده از سوی دانش آموز رعایت نشود ادامه تحصیل وی به یکی از روش های زیر امکان پذیر خواهد بود:

-بدون حضور در کلاس، در ارزشیابی های پایان هر نوبت شرکت کند.

-در مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور یا داوطلب آزاد، با رعایت قوانین و مقررات تحصیل کنند.

منبع: رکنا

ارسال نظر