|
کدخبر: 259736

خبر خوب درباره رتبه بندی این معلمان / حقوق چقدر می شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مرحله اجرای رتبه‌بندی‌معلمان رسیده و شامل معلمان بازنشسته می‌شود گفت: باید وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر این آیین‌نامه را ابلاغ کند.

آموزشی خبر خوب درباره رتبه بندی این معلمان / حقوق چقدر می شود؟

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان یک مدت زمان طولانی ۱۰ ساله داشت اظهار داشت: متاسفانه دولت قبلی لایحه را به مجلس نمی‌برد، اما در پایان سال ۹۹ با اصرار مجلس یازدهم، لایحه رتبه‌بندی با یک بودجه ناچیز به مجلس فرستاده شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرار بود رتبه‌بندی معلمان، جایگاه معلم و کیفیت آموزش را بالا ببرد، تصریح کرد: اگر چه این لایحه مورد رضایت ما نبود اما قبل از به پایان رسیدن دولت قبلی، کلیات این لایحه را تصویب کردیم تا با تغییر دولت، به طور مجدد به دولت جدید بر نگردد تا چند سالی عقب بیفتد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون مجلس کار قانونی رتبه‌بندی انجام گرفت، اظهار داشت: بازنشستگان مهر ماه سال ۱۴۰۰ هم شامل رتبه بندی می‌شوند.

فلاحی با اشاره به اینکه در دولت قبل برای این لایحه تنها پنج هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شده بود، گفت: اکنون مجموع بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۳۷ هزار میلیارد است که دو سال را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه لایحه رتبه بندی معلمان در پنج رتبه تصویب شده و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، افزود: وزارتخانه باید هرچه سریع‌تر آیین نامه را تدوین کند به طوری که پنج پایه هم اعمال شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر معلمان در رتبه دو و سه هستند، اظهار داشت: تعداد کمی از معلمان در رتبه اول هستند و مقدار کمتری از آن‌ها در رتبه چهار و پنج هستند.

فلاحی گفت: بر اساس پایه حقوقی امسال حداقل حقوق با پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به علاوه رتبه بندی پایه اول، بیش از هشت  میلیون تومان می‌شود.

وی  افزود: مبلغ حقوق پایه‌های دو و سه که بیشتر معلمان را شامل می‌شود نیز بالاتر است و باید آیین‌نامه سریع‌تر تدوین و اجرایی شود.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    اگرعدالت درحد مقدور اجراشود همه راضی میش وند دیگرنیازی به گردهمایی و...نیست همه د ستگاهها اداری باید از حقوق مساوی برخوردا رباشند

  • ناشناس ارسالی در

    همه بازنشستگان باید شامل شوند مگر ما ها خدمت نکردیم سی سال اونم تو سختی

ارسال نظر