|
کدخبر: 251381

پیشنهاد اصلاح آئین نامه آموزش و پرورش به هیات دولت

نظر به اهمیت بازنگری در قوانین، ضوابط و مقررات همگام با مقتضیات جاری، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد اصلاح موادی از آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را به هیات دولت ارائه نموده است.

در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

سال ۱۴۰۰ با تمام فراز و نشیب های که برای جامعه دانشگاهی داشت به پایان رسید از تعویق های آزمون های مختلف گرفته تا مجازی ماندن کلاس های درس، در حالی که بسیاری از افراد فکر میکردند که از نیم سال دوم تحصیلی سال ۱۴۰۰، دانشگاه ها در تمام مقاطع حضوری میشوند اما دیدیم که زور دانشگاه ها به کرونا نرسید و شاهد این هستیم که نیم سال دوم تحصیلی نیز در بسیاری از دانشگاه ها به حالت مجازی سابق را است.

یک سال دیگر نیز دانشگاه ها و مراکز آموزشی از حضور دانشجویان و علم آموزان بی بهره شدند و باید ببینیم که این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و در سال ۱۴۰۱ غول قدرتمند کرونا، که بعضا هزینه های سنگینی را بر دوش آموزش عالی و اللخصوص بسیاری از دانشجویان گذاشته است شکست خواهد خورد یا خیر. در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

از مهمترین اخبار تیرماه میتوان به برگزاری آزمون سراسری، حواشی مربوط به چگونگی برگزاری کنکور سراسری و اتفاقات ناشی از برگزاری اامتحانات پایان ترم دانشگاه های همراه با  قطعی برق اشاره کرد.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در تیر ماه سال ۱۴۰۰ را مرور خواهیم نمود؛

انتشار دفترچه سوالات کنکور‌های ریاضی و انسانی ۱۴۰۰

دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور‌های علوم ریاضی و علوم انسانی امسال در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

مخالفت با اسکان دانشجویان کارشناسی در خوابگاه‌ها

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا برای اسکان دانشجویان دوره کارشناسی در خوابگاههای دانشجویی خبر داد. جزئیات بیشتر

منتشر شدن کلید آزمون دستیاری

کلید اولیه چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت. جزئیات بیشتر

زنان، بیشترین متقاضیان کنکور

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه زنان در ۴ گروه آزمایشی بیشترین متقاضیان کنکور هستند، گفت: مردان فقط در گروه آزمایشی ریاضی و فنی از زنان پیشی گرفتند.

شروع ثبت‌نام نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان آزاد از ۱۵ تیر

ثبت‌نام نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال اول سال تحصیلی جدید از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها