|
کدخبر: 251354

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره طرح تغذیه رایگان

وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح تغذیه رایگان در مناطق محروم را از برنامه‌های مهم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: دانش‌آموزان در سنین رشد و دوران ابتدایی نیاز به تغذیه دارند.

آموزشی خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره طرح تغذیه رایگان
یوسف نوری در یادمان شهدای والامقام شلمچه اظهار داشت: شلمچه قطعه ای از بهشت است و محل عروج عزیزترین جوانان ایران اسلامی است و امروز رشد و پیشرفت کشور در همه زمینه های علمی و اجتماعی مدیون خون این شهیدان والامقام است.

وی با بیان اینکه ترویج سیره شهیدان به عنوان الگوی برتر در راستای رشد جامعه اسلامی یک اولویت است؛ خاطرنشان کرد: مسیر شهدا، در امتداد مسیر الهی است و ترویج فرهنگ شهدا و گفتمان ایثار در جامعه، نقش مهمی در تقویت روحیه آحاد ملت ایفا می کند.

نوری با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در طول دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریدند، گفت: نمونه بارز این حماسه‌ها توسط «شهیدحسین فهمیده» که به عنوان یکی از اسطور‌ه‌های به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی و الگوی همه دانش آموزان کشور است، رقم خورد و حماسه جانفشانی این دانش آموز شهید در تاریخ انقلاب اسلامی برای همیشه ماندگار خواهد بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه شهدا جایگاه و مقام بالایی دارند و بی شک با ایثارگری خود بالاترین تجلی آیه شریفه « لن تنالو البر حتی تنفقو مما تحبون» در زمین هستند، گفت: دانش آموزان باید با تجهیز خود به علم، دانش، آگاهی و بصیرت، ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه تعلیم و تربیت، برنامه ریزی هایی صورت گرفته که «برگزاری اردوهای راهیان نور»، «اجرای همایش لاله های روشن» در مدارس، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری ۴۰یادواره شهید پژوهشی‌، تالیف کتب مرتبط با شهدای دانش آموز و…، نمونه هایی از این اقدامات است.

اجرای طرح تغذیه رایگان در مناطق محروم از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

وزیر آموزش و پرورش همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تامین زیرساخت‌ها و نیروی انسانی ۱۶ منطقه مرزی در حال انجام است و نیروهای جهادی در حال کار برای رفع مشکلات و نیازهای استان‌های مرزی هستند.

وی اجرای طرح تغذیه رایگان در مناطق محروم را از برنامه‌های مهم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: دانش‌آموزان در سنین رشد و دوران ابتدایی نیاز به تغذیه دارند و متاسفانه طرح تغذیه دانش‌آموزان در مناطق محروم مدتی قطع شده بود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر رفع کمبودهای زیرساختی و آموزشی استان خوزستان، افزود: مدارس کانکسی و سنگی در استان خوزستان باید برداشته شود و برای تحقق این امر اعتبار کافی، تأمین شده است.

نوری با یادآوری اینکه بر اساس پیش‌بینی انجام شده، کار توسعه فضاهای آموزشی سه سال به طول می انجامد، خاطرنشان کرد: البته مشکل برخی از مدارس که نیاز به سرویس‌های بهداشتی دارند؛ در سال جاری برطرف خواهد شد تا این مدارس از ابتدای سال تحصیلی جدید مشکلی نداشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش هدف از سفر به استان خوزستان را حضور در اردوی راهیان نور و دیدار با خانواده‌های شهدای دانش آموزان بیان کرد و گفت: امید است با بهره‌گیری از مقام شهدا برای تعلیم و تربیت مبتنی بر مکتب شهدا گام برداریم.

ترویج فرهنگ ایثارگری در بین دانش آموزان، یکی از اولویت های مجموعه تعلیم و تربیت کشور است

وزیر آموزش و پرورش همچنین در جمع نمازگزاران مسجد جامع خرمشهر با تاکید بر جایگاه خرمشهر در ادبیات پایداری ایران زمین؛ خاطرنشان کرد: مسجد جامع خرمشهر نقطه کانونی تحولات ۸ سال دفاع مقدس و یادآور پایمردی و مقاومت همه مردم ایران در برابر ظلم و استکبار است و به حق، این مکان، یادآور دلاورمردی شهدای عزیز است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ شهادت و ایثارگری در تحقق اهداف سند تحول بنیادین؛ توضیح داد: تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تنها با تاسی به سیره شهدای والامقام محقق و میسر می شود؛ لذا یکی از اولویت های مجموعه تعلیم و تربیت کشور، ترویج فرهنگ ایثارگری در بین دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به برنامه های راهبردی آموزش و پرورش کشور در جهت تحقق شعار سال؛ تصریح کرد: تاکید بر ساحت علمی و فناورانه و توجه به توسعه کمی و کیفی مراکز مهارت آموزی در راستای حمایت از تولید، با تربیت نیروی انسانی مهارت محور و همچنین توسعه مرکز علمی تخصصی در سطح پژوهش سراهای دانش آموزی در راستای تقویت مراکز دانش بنیان از جمله برنامه های آموزش و پرورش کشور در راستای تحقق شعار سال است.

دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده سردار شهید «جعفر هلالات»

وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به خوزستان در منزل شهید بزرگوار خرمشهری، شهید هلالات حضور یافت و با خانواده معزز این شهید عالی مقام دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در جریان این دیدار ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت شهدای والامقام؛ خاطرنشان کرد: ترویج و بسط فرهنگ ایثارگری در بین دانش آموزان کشور به عنوان یک اولویت در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد.

شایان ذکر است؛ شهید هلالات، در تیر ماه ۱۳۴۵در آبادان چشم به جهان گشود. وی از سن ۱۴ سالگی به همراه دو برادر بزرگترش در جبهه های جنوب کشور، به جنگ با دشمنان حق علیه باطل پرداخت.

این شهید بزرگوار، پاک، بی ادعا و بی غرور، با زبانی که هیچگاه به ذکر خاطرات و خطرات سالهای پشت سر، باز نشد؛ در میدان های هویزه، سوسنگرد و بستان برای دفاع از ایران، جنگید.

شهید هلالات، در آخرین روزهای جنگ و در تیرماه ۱۳۶۷ در حالی که تنها در محاصره دشمن مانده بود، شربت شهادت را نوشید و پس از ۱۱سال، در سال ۱۳۷۸در آبادان تشییع و در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده شد.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    شما مدرسه درست ‌حسابی بسازید تغذیه پیشکش

ارسال نظر