|
کدخبر: 249274

نحوه اجرای سند تحول آموزش و پرورش اعلام شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: اگر قرار است در نظام آموزش و پرورش سند تحول بنیادین اجرا شود و برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، کادرسازی و تربیت نیرو انجام پذیرد، مدارس راهیان کوثر در کنار دیگر مدارس باید پیشتاز این حرکت عظیم فرهنگی و آموزشی و تربیتی باشد.

آموزشی نحوه اجرای سند تحول آموزش و پرورش اعلام شد

 احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست صمیمی با سردار صابر ماهانی فرمانده بسیج فرهنگیان و مدیر عامل مؤسسه آموزشی و فرهنگی کوثر، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت علاوه بر انتقال دانش، انتقال ارزش‌ها و معارف انقلاب اسلامی بین نسل‌ها، جامعه پذیر کردن دانش‌آموزان و آماده کردن فرزندان برای زندگی آینده و در یک جمله تربیت انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است که مجموعه بسیج فرهنگیان می تواند در این زمینه منشأ خدمات ویژه‌ای باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش و پرورش با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و مشارکت عمومی مردم و نهادهای انقلابی باید بتوانیم زمینه تربیت چنین نسلی را فراهم سازیم.

محمودزاده با توجه به اینکه این مأموریت سنگین به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید، گفت: ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی و خیرین می‌تواند در این خصوص به مدد و یاری آموزش و پرورش بیایند.

وی، فعالیت مدارس راهیان کوثر را در این راستا قلمداد کرد و ادامه داد: این مدارس می‌توانند با اجرایی کردن سند تحول بنیادین که از منویات مقام معظم رهبری است زمینه تربیت جوانان انقلابی و جهادی را در کشور مهیا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر قرار است در نظام آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین اجرا شود و برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کادرسازی و تربیت نیرو انجام پذیرد، مدارس راهیان کوثر در کنار دیگر مدارس باید پیشتاز این حرکت عظیم فرهنگی و آموزشی و تربیتی باشد.

وی عنوان کرد: ضروری است در این راستا سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت پذیرد و با حمایت از مدارس و روحیه جهادی ضمن مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن زمینه‌های لازم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری را فراهم سازیم.

صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و مدیر عامل مؤسسه کوثر ضمن تأکید بر همکاری در زمینه آموزشی ـ پرورشی و فرهنگی، به اهداف متعالی طرح اساسی مؤسسه راهیان کوثر پرداخت و نسبت به جامه عمل پوشاندن فرمایشات مقام معظم رهبری در مؤسسه آموزشی و فرهنگی راهیان کوثر تأکید کرد و زمینه همکاری این مدارس، با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی را خواستار شد.


 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها