|
کدخبر: 240739

چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟

آموزشی چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟

کی از شروط بسیاری از شرکت‌ها و یا دانشگاه‌های بین‌المللی برای همکاری با متقاضیان کار و دانشجویان، تسلط کافی به زبان انگلیسی است. فرد متقاضی برای اثبات تسلط خود به زبان انگلیسی و همچنین میزان شناخت و تسلط خود به زبان انگلیسی باید مدرک زبان معتبری را ارائه دهد. مدرک زبان آیلتس یکی از معتبرترین مدارک زبان است که متقاضیان بر حسب میزان امتیازاتی که در آزمون آیلتس کسب می‌کنند مدرکی با نمره 0 تا 9 دریافت می‌کنند. در صورتی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید و می‌خواهید در دوره‌های آیلتس ثبت نام کنید و یا در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

آزمون آیلتس چیست؟

IELTS برگرفته از عبارتInternational English Language Testing System  است. سالانه صدها هزار نفر برای دریافت مدرک زبان انگلیسی در آزمون‌های آیلتس شرکت می‌کنند و سطح زبان انگلیسی آن‌ها بر حسب نمره‌ای که بین 0 تا 9 است، مشخص می‌شود. آزمون آیلتس هر چهار مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن داوطلب را بررسی و سطح سنجی می‌کند. 

آزمون آیلتس در واقع یک آزمون اروپایی است و هسته مرکزی آن در کشور انگلستان قرار دارد. با این وجود بیشتر دانشگاه‌های سراسر جهان حتی دانشگاه‌های آمریکا نیز که عمدتاً مدرک زبان TOEFL را به عنوان مدرک اصلی زبان به شمار می‌آورند، مدرک زبان آیلتس را نیز قبول می‌کنند.

آزمون آیلتس به دو صورت دانشگاهی و General، برگزار می‌شود. شرکت کنندگان آزمون آیلتس آکادمیک عموماً دانشجویانی هستند که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارند. آزمون آیلتس جنرال هم برای افرادی مناسب است که مدرک زبان خود را به قصد مهاجرت نیاز دارند.

تفاوت آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

در صورتی که قصد شرکت در دوره‌های آیلتس را دارید، باید نوع مدرک آیلتسی که نیاز خواهید داشت را به خوبی مشخص کنید. دوره‌های آیلتس آکادمیک برای کسانی مناسب است که قصد اخذ مدرک زبان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارند. در مقابل دوره‌های آیلتس جنرال برای متقاضیانی مناسب است که مدرک زبان را برای دلیلی به جز ادامه تحصیل نیاز دارند.

تفاوت اصلی که در مورد آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک وجود دارد این است که سؤالات دو بخش reading و writing، برای شرکت کنندگان آکادمیک و جنرال متفاوت است. در آیلتس آکادمیک سؤالات این دو بخش عموماً از موضوعات دانشگاهی و تحلیل نمودارها تشکیل شده است. این در حالی است که در آزمون جنرال شما با موضوعات عمومی‌تری مواجه هستید. در آزمون  آیلتس جنرال و آزمون آیلتس آکادمیک، تفاوتی در سؤالات بخش‌های  listening  و speaking وجود ندارد.

در آزمون آیلتس چه مهارت‌هایی ارزیابی می‌شود؟

آزمون آیلتس هر چهار مهارت زبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. چهار مهارت زبان عبارت‌اند از: Writing (نوشتاری)، Reading (خواندن)، Listening (شنیداری) و speaking (گفتاری). باید توجه داشته باشید که آزمون آیلتس در دو مرحله برگزار می‌شود، به طوری که آزمون بخش Speaking معمولاً یک هفته قبل و یا یک هفته بعد از آزمون سایر مهارت‌ها برگزار می‌شود.

آزمون لیسیسنگ آیلتس

مدت زمان برگزاری این آزمون 30 دقیقه است. در این آزمون 40 سؤال در چهار بخش مختلف مطرح می‌شود. هر بخش 10 سؤال دارد. قبل از شروع آزمون این فرصت را دارید که نگاه اجمالی به سؤالات داشته باشید. توجه داشته باشید که تمامی فایل‌های صوتی هر بخش فقط یکبار پخش می‌شود.

در بخش اول و بخش دوم آزمون لیسینگ آیلتس، توانایی درک مکالمات روزمره بین افراد مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد. در بخش سوم و چهارم مکالماتی بین دو یا چند نفر که عموماً شامل موضوعات علمی‌تری است پخش شده و توانایی داوطلب در فهم این قبیل مکالمات مورد ارزیابی واقع می‌شود.

آزمون ریدینگ (Reading) آیلتس

مدت زمانی برگزاری این آزمون یک ساعت است. این بخش نیز شامل 40 سؤال است. سؤالات مربوط به سه متن است که مجموعاً در حدود 2000 تا 2700 کلمه را شامل می‌شود. متن‌هایی که در این بخش برای داوطلبین در نظر گرفته شده است مربوط به تخصص خاصی نیست و از موضوعات و مجلات عمومی انتخاب می‌شود.

آزمون رایتینگ (Writing) آیلتس

مدت زمان بخش آزمون رایتینگ 60 دقیقه است. در این بخش شما باید در رابطه با دو موضوع مختلف متن بنویسید. در بخش اول از شما درخواست می‌شود که در حداقل 150 کلمه در مورد یک مشکل فرضی نامه‌نگاری کنید در بخش  دوم از شما درخواست می‌شود حداقل 250 کلمه در مورد یک موضوعی خاص متن نوشته و آن‌ها را با همدیگر مقایسه کنید. توجه داشته باشید که آزمون رایتینگ آکادمیک با آزمون رایتینگ جنرال متفاوت است. در آزمون رایتینگ آکادمیک در بخش اول از داوطلبین درخواست می‌شود که در حدود 150 کلمه در مورد یک نمودار یا جدول متنی تهیه کرده و آن را ارزیابی کنند.

بخش مکالمه آیلتس (Speaking)

این بخش در واقع یک مصاحبه رودررو با ارزیاب رسمی آزمون آیلتس است. مدت زمان این آزمون در حدود 11 تا 14 دقیقه است. آزمون مکالمه آیلتس شامل سه بخش است. متقاضیان در این قسمت به سؤالات شخصی و عمومی در رابطه با موضوعاتی مانند شهر محل زندگی، وضعیت خانوادگی و غیره پاسخگو باشند. در قسمت دوم یک موضوعی از طرف ممتحن انتخاب می‌شود و از شما درخواست می‌شود در حدود یک دقیقه در مورد آن فکر کنید و حتی یادداشت‌برداری کنید. سپس در حدود دو دقیقه باید در مورد این موضوع با ممتحن صحبت کنید. در پایان ممتحن یک تا دو سؤال در مورد موضوعاتی که بیان کردید از شما سؤال می‌کند. 

 آزمون آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس چکار کنیم؟

موفقیت در آزمون آیلتس مانند هر آزمون دیگری قبل از چیزی نیازمند تلاش است. اما در کنار تلاش فردی باید مسیر درستی را نیز انتخاب کرده باشید و بدانید دقیقه باید چطور و چگونه خود را آماده آزمون آیلتس کنید. از بهترین روش‌ها برای آمادگی آزمون آیلتس شرکت در دوره‌های آیلتس و همچنین آزمون آزمایشی آیلتس است. 

دوره‌های آیلتس 

دوره‌های آیلتس، دوره‌های آموزش زبان انگلیسی هستند که با محوریت این آزمون و به نیت آماده کردن داوطلبین برای آزمون آیلتس تهیه شده‌اند. مدرسین دوره‌های آیلتس ضمن تسلط کامل به زبان انگلیسی و سابقه چندین ساله در آموزشگاه زبان انگلیسی باید به خوبی با نحوه برگزاری آزمون آیلتس آشنا بوده و داوطلبین را برای شرکت در این آزمون آماده کنند. دوره‌های آیلتس در همه مهارت‌های آزمون آیلتس برگزار می‌شود. دوره‌های آیلتس ضمن آموزش زبان شامل تکنیک‌هایی است که به داوطلب کمک می‌کند به خوبی با آزمون آشنا شده و از تمام توانمندی‌ها و مهارت‌های زبانی خود برای موفقیت در آزمون استفاده کند. دوره‌های آیلتس به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به صورت هدفمند خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید. 

آزمون آزمایشی آیلتس

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس می‌تواند تأثیر بسیار چشم‌گیری در موفقیت شما در آزمون اصلی داشته باشد. آزمون آزمایشی آیلتس داوطلبین را با فضای آزمون کاملاً آشنا می‌کند. آزمون آزمایشی آیلتس باید کاملاً استاندارد و مشابه آزمون اصلی باشد. داوطلب باید در شرایط کاملاً مشابهی به سؤالات آزمون آزمایشی آیلتس پاسخ دهد تا با استرس و فضای امتحان به خوبی آشنا شده و بتواند در روز امتحان اصلی با حداکثر آمادگی ظاهر شود. آزمون آزمایشی آیلتس باید در مؤسسات آموزش زبان معتبر و توسط اساتید و ممتحن آشنا به نحوه و نوع آزمون آیلتس برگزار شود. سؤالات و ارزیابی داوطلبین باید کاملاً منطبق بر واقعیت باشد. داوطلب باید در پایان آزمون آزمایشی آیلتس با نقاط ضعف و قدرت خود به خوبی آشنا شود و با تقویت نقاط ضعف خود بتواند در آزمون اصلی به موفقیت حداکثری دست پیدا کند. 

 

آزمون آزمایشی آیلتس

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها