|
کدخبر: 237473

شرایط دریافت وام برای دانشجو معلمان ورودی جدید

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روزهای پایانی نیم سال اول تحصیلی هستند، حواشی مربوط به شرایط وام های دانشجویی و زمان ثبت‌نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روزهای پایانی نیم سال اول تحصیلی هستند، حواشی مربوط به شرایط وام های دانشجویی و زمان ثبت‌نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

از سرگیری آموزش حضوری تمامی دانشجویان از بهمن ماه

دکتر محمد علی زلفی گل، به آخرین تصمیم وزارت علوم برای تعیین نوع آموزش دانشجویان از نیم سال پیش رو اشاره کرد و گفت: بر اساس  آخرین جلسه‌ای که با روسای دانشگاهها داشتیم تاکید نمودم که حتماً این مراکز آماده بازگشایی  و آغاز آموزش حضوری  باشند و آموزش دانشجویان از بهمن ماه  به صورت حضوری برگزار شود.

تعیین تکلیف تاثیر سوابق تحصیلی در کنکورهای ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴

جلسه ۸۵۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و با حضور اعضا حقیقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور اصلی مبنی بر «اصلاح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجو» پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ تشکیل شد.

شرایط ثبت‌نام در رشته‌های شناور کنکور ارشد ۱۴۰۱ +جدول

در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، علاوه بر رشته های اصلی هر مجموعه امتحانی، لیستی از 64 رشته دیگر به نام رشته های شناور ارشد درج شده است. بر این اساس متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ علاوه بر این که می توانند در گروه اصلی خود شرکت کنند، امکان انتخاب یک کد رشته از لیست رشته های شناور را نیز دارند.

تأکید زلفی‌گل بر همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با دانشمندان دنیا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با دانشمندان دنیا تأکید کرد و گفت: بیش از ۳۰ درصد انتشارات علمی جهان با مشارکت دانشمندان ایرانی است.

اعلام تقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه علوم پزشکی تهران

زمان حذف و اضافه برای دو درس نظری در بازه زمانی شنبه ۳۰ بهمن تا سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ و زمان حذف اضطراری برای یک درس نظری یا عملی در بازه زمانی یکشنبه اول خرداد تا چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از ۱۰ بهمن آغاز می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ‌های ثبت نام و برگزاری آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ تا یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ انجام می شود.

پناهی: پایان نامه‌های دانشجویان باید نیاز محور باشد

دکتر یونس پناهی در نشست دو روزه مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان و دکترای تخصصی دانشجویان علوم پزشکی کشور، در خصوص حمایت از پایان‌نامه‌ها از سوی معاونت تحقیقات و فناوری، بیان داشت: تحقیقات دیده‌بان حوزه سلامت است، ما اعتقاد داریم اگر کسی بخواهد در حوزه سلامت حرفی بزند باید «evidence» آن بر اساس تحقیق و پژوهش باشد. در دانشگاه‌ها تحقیقاتی پسندیده است که مشکلی را در حوزه سلامت در کشور و دانشگاه حل کند.

تمدید مهلت ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

فرصت مجدد ثبت‌نام برای متقاضیان آزمون‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور تا جمعه ۸ بهمن تمدید شد

برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی

شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت زمان برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی را تعیین کرد. این انتخابات روز پنجشنبه ۵ اسفندماه برگزار می‌شود.

سهم ۶۰ درصدی معدل در کنکور

روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی تأثیر 60 درصدی معدل دوره دوم دبیرستان را در کنکور مصوب کرد و بر این اساس تأثیر قطعی معدل پایه دوازدهم در کنکور 1402، تأثیر قطعی معدل پایه یازدهم در کنکور 1403 و تأثیر قطعی معدل پایه دهم در کنکور 1404 اجرایی خواهد شد.

دانشجومعلمان دانشگاه شهید رجایی برای ترم جدید و چگونگی آموزش حضوری

کرونا در کنار تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها را هم به تعطیلی کشاند و همین ماجرای حضور اجباری و اختیاری همچنین زیرساخت دانشگاه‌ها برای آموزش حضوری در دوران کرونا روند آموزش حضوری در این فضاهای آموزشی را هم دچار چالش کرد و دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش هم با وجود مسئولیت خطیر تربیت معلم از این قاعده مستثنی نبودند.

اعتراض دستیاران دانشگاه علوم پزشکی ایران به عدم پرداخت کمک هزینه

گروهی از این دستیاران پزشکی معترض،  نسبت به موضوع عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی که پیش از این در وزارت بهداشت مصوب شده بود اعلام کردند که در اعتراض به این مسئله در محل کار خود در بیمارستان های فیروزگر و حضرت رسول اکرم (ص) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران تجمع کردند.

شرایط اعطای وام به دانشجویان ورودی جدید نیم‌سال دوم تحصیلی

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در بخشنامه ای به رؤسای دانشگاه‌ها، جدول، نوع وام، مبلغ و زمانبندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر اساس آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی را ابلاغ کرد.

دعوت از دانشگاه‌ها برای همکاری با مسابقات مناظره دانشجویان ایران

جمال رحیمیان در افتتاحیه مرحلۀ منطقه‌ای دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، با اشاره به روند این مسابقات گفت: هدف اصلی برگزاری این برنامه ارزشمند، این است که گفتگو و مناظره و تعاطی افکار را در یک فضای سالم اخلاقی، استدلالی و استنباطی از جامعه دانشجویی و دانشگاهی خودمان آغاز کنیم تا روزی که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

ادغام دو معاونت در دانشگاه تهران

دکتر مهدی شهبازی، رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران درباره تغییر ساختار سازمانی دانشگاه تهران در سطح معاونت‌ها، گفت: پس از تلفیق دو معاونت «اداری و مالی» و «طرح و برنامه»، معاونت «برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران» ایجاد شد.

منبع: خبرنامه دانشجویان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها