|
کدخبر: 234318

نحوه تعیین محل خدمت معلمان اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص بومی‌گزینی معلمان و مشقت‌های رفت‌آمدهای آن‌ها گفت: ساز و کار زدن حکم ابلاغ برای معلمان بر اساس امتیاز بوده اما تلاش زیادی شده که معلمان در منطقه نزدیک به محل سکونت خود مشغول به کار شوند.

آموزشی نحوه تعیین محل خدمت معلمان اعلام شد

 فرحناز قائدامینی پیش از امروز در نشستی با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به عدم تناسب زحمت شغل معلمی با دریافتی آن‌ها گفت: مطالبات اخیر معلمان از نظر شخص من کاملا بر حق است و باید از سوی مسؤولان توجه بیشتری به این قشر اثرگذار جامعه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیاری از معلمان این استان در مسیرهای سخت و صعب‌العبور خدمت می‌کنند و در شیوع ویروس کرونا قبل از ایجاد شبکه شاد تمامی تلاش خود را برای آموزش دانش‌آموزان داشتند.

وی در خصوص بومی‌گزینی معلمان و مشقت‌های رفت‌آمدهای آن‌ها گفت: ساز و کار زدن حکم ابلاغ برای معلمان بر اساس امتیاز بوده اما تلاش زیادی شده که معلمان در منطقه نزدیک به محل سکونت خود مشغول به کار شوند.

قائدامینی در خصوص وضعیت شغلی معلمان مدارس غیرانتفاعی گفت: فقط کارمندان مدارس دولتی زیر پوشش آموزش و پرورش هستند و رفاهیات، حقوق و بیمه آن‌ها مربوط به این اداره است، سایر معلمان مدارس غیرانتفاعی زیر پوشش اداره کار قرار گرفته و فقط گزینش و تایید صلاحیت آن‌ها برای آموزش را گزینش آموزش و پرورش عهده‌دار است و بسیاری از ادارات دیگر نیز از جمله دادگستری تایید صلاحیت کارمندان خود را به گزینش آموزش و پرورش واگذار می‌کند.

۸۶ مدرسه در مناطق محروم نوسازی می‌شود

وی در خصوص محرومیت‌زدایی و نوسازی مدارس مناطق محروم تصریح کرد: برای نوسازی ۸۶ مدرسه در مناطق محروم استان برای سال جدید تامین اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است و همزمان پیگیری‌های زیادی برای تامین اعتبار از سوی خیرین برای ساخت و نوسازی مدارس انجام شده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت فعلی آموزش دانش‌آموزان سطح استان گفت: در حال حاضر در تمامی مدارس آموزش به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و در کنار آن مطالب آموزشی در شبکه آموزشی شاد هم برای کمک به دانش‌آموزان بارگذاری می‌شود.

مهمترین چالش آموزش و پرورش استان کمبود اعتبار و نیروی انسانی است

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین مشکل ما در آموزش و پرورش کمبود اعتبار و نیروی انسانی است و در همین راستا ۲۱۶ معلمی که حکم انتقال موقت داشتند و در استان دیگری مشغول آموزش بودند و در آمار معلمان استان به شمار می‌آمدند، حکم آن‌ها را به انتقال دائم تغییر دادیم تا بتوانیم جذب نیروی جدید برای استان داشته باشیم که با وجود مشکلات زیاد این امر محقق شد.


 

منبع: فارس
  • نجاتی ورکانی ارسالی در

    باسلام ، وادب واحترام
    ببخشید به نظر شما کاری رو که دبیران دولتی انجام میدن دبیران زحمت کش حق التدریسی و آزاد انجام نمیدن ، این یک ظلم بزرگ هست ، که دبیران حق التدریسی از ساعتی ۳۵۰۰ تومن به بالا حقوق بگیرن که با تعطیلی هر روز از حقوقشون کم میشه ، کاش واقعا یکی رسیدگی میکرد ، کاش یه دلسوز داشتن همانطوری که خودمعلم ها برای بچه ها دلسوزی میکنن کاش دلی برای اونها میسوخت وبا گزینش کردن رتبه بهشون میدادن و تحت نظر اموزش و پرورش قرار میگرفتن .......دلم برای معلمانی می سوزه که حتی روی این رو ندارن که بگن حقوقشون چقدره 😞😞😞😞😞

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها