|
کدخبر: 236245

نظر وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال علیه کرونا پس از تایید نوع واکسنی که قرار است تزریق شود، بزودی آغاز خواهد شد.

آموزشی نظر وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس

بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از بانوان طبیب در سالن همایش های رازی در جمع خبرنگاران افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، به این جمع بندی رسیدیم که با توجه به توصیه کمیته های علمی و مراکز جهانی در مورد واکسیناسیون کودکان و نتایج تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، قرار شد برای کودکان زیر ۱۲ سال کشور نیز واکسن کرونا تزریق شود.

وی اظهار داشت: تایید نوع واکسنی که قرار است به این کودکان تزریق شود توسط کمیته علمی چند روز طول می کشد و سپس با اعلام وزارت بهداشت بصورت داوطلبانه این واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

ضرورت تزریق دز سوم واکسن

وزیر بهداشت با انتقاد از اینکه استقبال چندانی از تزریق دز سوم واکسن نشده، ادامه داد: اکنون حدود ۲۲ درصد تزریق واکسن دز سوم در کشور انجام شده و با توجه به شیوع سویه اومیکرون از مردم می خواهیم که حتما واکسیناسیون خود را با تزریق دز سوم تکمیل کنند.

به گفته عین اللهی، سویه اومیکرون قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و در چند روز اخیر شمار بیماران سرپایی کرونا چهار برابر افزایش یافته که جای نگرانی است و باید مردم به توصیه های مسوولان بهداشتی در خصوص تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجه کنند.

وی تصریح کرد: کشورهای همسایه، اروپایی و آمریکایی از لحاظ کرونا در وضعیت بدی هستند و رئیس جمهور کشور که به روسیه سفر کرده بود، در ستاد ملی کرونا اعلام کرد که اوضاع این بیماری در آن کشور نیز بسیار بد است و مرگ و میر نیز بالاست، اکنون در وضعیت خوبی قرار داریم و باید این شرایط را حفظ کنیم.

عین اللهی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: شرایط بازگشایی مدارس داشتن تهویه مناسب و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است که با این شرایط و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مشکلی در این خصوص نیست.

وزیر بهداشت با بیان ایننکه پزشکان باید در مناطق محروم نیز خدمات کنند، اظهار داشت: افرادی که درس خوانده و متخصص شدند متعهد به خدمت در مناطق محروم و دور افتاده هستند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش پزشکان عمومی را در این مناطق و بصورت بومی گزینی افزایش داده است.

به گفته عین اللهی، در شرایط کنونی مراکز درمانی آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و باید امکان ارائه خدمات از سوی متخصصان پزشک نیز در مناطق محروم وجود داشته باشد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر