|
کدخبر: 236090

فوری/ زمان تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان اعلام شد

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه ایرادات مطرح از سوی شورای نگهبان به رتبه بندی معلمان به زودی مرتفع خواهد شد، گفت: پیش بینی ما این است که این قانون تا پایان بهمن یا قبل از سال جدید اجرایی شود.

آموزشی فوری/ زمان تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان اعلام شد

علیرضا پاکفطرت در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش این استان، گفت: وزارت آموزش و پرورش را مادر و مرجع تمام وزارت خانه‌های کشور می‌دانیم و نقشی که سیستم تعلیم و تربیت در راستای رشد کشور می‌تواند ایفا کند بی بدیل و بی جایگزین است.

او افزود: باور داریم توسعه یافتگی هر جامعه و کشوری به آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد و در راستان این امر مجلس یازدهم توجه ویژه ای به این مساله داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که سالها مغفول مانده بود، مجلس یازدهم پی گیری کرده و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده است.

پاکفطرت عنوان کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید امسال  مساله رتبه بندی معلمان برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

او خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نیز همواره بر نظام هماهنگ پرداخت عادلانه تاکید کرده است و نسبت به تهیه و ارائه لایحه ای به مجلس برای تحول نظام پرداخت عمومی قول مساعد داده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: اعتقاد داریم حقوق و دستمزد را باید به راندمان، سختی و ارزش کار داد و تعیین حقوق صرفا با تکیه بر ساعات کاری باعث کاهش انگیزه و کیفیت کار خواهد شد.

پاکفطرت با بیان اینکه باید نخبگان را وارد آموزش و پرورش کنیم، افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

او گفت: آسیب شناسی مسائل تربیتی و آموزشی آموزش و پرورش باید در اولویت کار مسئولین این سیستم قرار گیرد تا بدانیم چرا در این نقطه ایستاده‌ایم و چه راهکارهایی برای برون رفت از آن داریم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان کرد: کمی سازی آموزش و نمره گذاری کار دانش آموزان یک آفت بزرگ برای آموزش و پرورش است و باعث اضطراب تحصیلی و گاهی حتی ترک تحصیلی می‌شود.

پاکفطرت ادامه داد: مسائل تربیتی باید محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس باشد تا دانش آموزانی اخلاق مدار و فعال و متعهد به ارزش‌های اسلامی در جامعه تربیت کنیم.

تحول مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی در فارس شکل بگیرد

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: انتظار داریم یک تحولی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی در اموزش و پرورش فارس انجام شود.

فرهاد طهماسبی افزود: آموزش و پرورش فارس ظرفیت بزرگی برای ارتقا و رشد دارد و انتظار است با برنامه ریزی مناسب این اموزش و پرورش را به نقطه ای که شایسته آن است برسانیم.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید تفکر انقلابی در بدنه آموزش و پرورش به ویژه در بین معلمان ترویج یابد.

جلال رشیدی کوچی افزود: پتانسیل‌های عظیمی در آموزش و پرورش وجود دارد که می‌تواند درآمدزا باشد و بخشی از مشکلات مالی ادارات آموزش و پرورش را حل و فصل کند.

 

منبع: ايسنا
  • فرهنگی ارسالی در

    آخه لا مذهبا ما داریم به سختی زندگی میکن یم حداقل حق التدریس شاغلین رو بدین خدا ا زتون نگذره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها